Sentetsu Mikai-class locomotive gőzmozdony

A Sentetsu Mikai-class locomotive gőzmozdony az 1930-as években épült Koreában, és jelentős szerepet játszott a térség ipari és közlekedési fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A Sentetsu Mikai-class mozdonyok Japánban készültek, az 1910-es évek végén. Az első példányokat 1919-ben gyártották, kifejezetten a Koreai-félsziget vasúthálózatának fejlesztésére. Ezeket a gőzmozdonyokat a Japán Dél-Mandzsuriai Vasút (South Manchurian Railway) tervezte és gyártotta, és azóta is a térség infrastruktúrájának fontos részét képezik. A mozdonyok megrendelője a Korea-i Államvasutak volt, és céljuk a vasúti szállítási kapacitás növelése volt a régióban.

Technikai jellemzők

A Sentetsu Mikai-class mozdonyok gőzüzeműek voltak, ami azt jelenti, hogy szén vagy fa elégetésével gőzt állítottak elő, amely a dugattyúkat hajtotta meg. A Mikai mozdonyok a 2-8-2-es tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy elöl két kormányozható tengelyük, középen nyolc hajtott tengelyük, hátul pedig két kormányozható tengelyük volt. Ez a típusú tengelyelrendezés különösen alkalmassá tette a járművet a nehezebb teherszállítmányok kezelésére.

Szolgálati történelem

A Mikai-class mozdonyokat főként a Sentetsu nevű koreai vasúttársaság használta, amely a Japán Gyarmati Birodalom részeként működött. A mozdonysorozat jelentős szerepet játszott a Koreai-félsziget ipari és kereskedelmi hálózatának kiszolgálásában. A szolgálati idejük alatt hatékonyan teljesítettek, bár az idő múlásával a technikai fejlődés és az új típusú mozdonyok megjelenése miatt végül kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik Mikai-class mozdony megmaradt volna múzeumi kiállítás vagy nosztalgia céljából. A történelmi adatok alapján ezek a mozdonyok valószínűleg megsemmisültek vagy alkatrésznek használták fel őket.

Érdekességek és kulturális hatás

A Mikai-class mozdonyok történelmi jelentőséggel bírnak a Koreai-félsziget közlekedési és ipari fejlődésében. Modellvasúti körökben kevésbé ismert, és nem áll rendelkezésre sok replikált modell ezekből a járművekből. Nincsenek jelentős kulturális vagy médiamegjelenéseik, azonban a vasúti történelem iránt érdeklődők körében elismerték a típus fontosságát a korszak vasúti szállításában.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Sentetsu_Mikai-class_locomotive

Képek

Források: Wikipédia, Google