Történeti háttér és gyártás
A Sentetsu Mikani-class gőzmozdonyok a 20. század elején, 1919-ben készültek. A mozdonyokat a japán kormány gyártotta Koreában, akkor, amikor a terület a Japán Birodalom fennhatósága alá tartozott. A Mikani-osztályt a Sentetsu, Korea államvasútja rendelte meg, hogy erősítse a helyi vasúti hálózat kapacitását és hatékonyságát.
Technikai jellemzők
A Mikani-osztály gőzmozdonyai a kor technológiai színvonalát tükrözték. Ezek a mozdonyok gőzhajtásúak voltak, ami azt jelenti, hogy a működésükhöz vízgőz nyújtotta az energiát. A mozdonyok teljesítménye elegendő volt ahhoz, hogy nagyobb távolságokat is megtegyenek, megfelelő sebességgel. A technikai specifikációk közé tartozott a hagyományos tengelyelrendezés, amely lehetővé tette a biztos és stabil működést a különféle vasúti pályákon.
Szolgálati történelem
A Sentetsu Mikani-osztály mozdonyai elsősorban Koreában álltak szolgálatban. Fontos szerepet játszottak az ország vasúti áruszállításában, valamint személyszállításban is részt vettek. Ezek a mozdonyok fokozatosan váltak ki a forgalomból, ahogy újabb technológiák jelentek meg, és a vasúti infrastruktúra fejlődése lehetővé tette a modernebb, hatékonyabb gépek használatát.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információ hiányában nem található adat arról, hogy a Mikani-osztály bármelyik példánya fennmaradt volna a mai napig, vagy esetleg múzeumban kiállítva lenne.
Érdekességek és kulturális hatás
- A Mikani-osztály mozdonyai a japán vasúti történelem részét képezik, és hozzájárultak a vasúti közlekedés fejlődéséhez Koreában.
- A mozdonyok példát szolgáltathatnak a modellvasút-építők számára, akik érdeklődnek a történelmi vasúti járművek iránt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Sentetsu Mikani-class locomotive – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google