Történeti háttér és gyártás
A Sentetsu Nakeha osztályú mozdonyok egy speciális járműtípus, amelyet 1928-ban fejlesztettek ki. A járművek a japán birodalmi vasúti vonalakon működtek, különösen a Koreai-félszigeten, amely akkoriban japán uralom alatt állt. Ezek a motorvonatok a növekvő személyszállítási igények kielégítésére készültek, különösen a regionális és elővárosi vonalak forgalomba.
Technikai jellemzők
A Sentetsu Nakeha osztályú motorvonatok dízel meghajtásúak voltak. Az ilyen típusú járművek a korszak technológiai újításai közé tartoztak, különösen a dízel meghajtású rendszerek korai alkalmazásával. Ezek a motorvonatok képesek voltak viszonylag gyors közlekedésre, de a pontos sebességi és teljesítményadatok nem dokumentáltak széles körben.
Szolgálati történelem
A Sentetsu Nakeha osztályú mozdonyok főként a japán fennhatóság alatt működő Koreai-félszigeten üzemeltek. A II. világháború után ezek a járművek a koreai vasúthálózat részévé váltak, de a pontos szolgálati történelem részletei kevéssé dokumentáltak. Az idő múlásával ezek a járművek valószínűleg elavultak, és újabb technológiát alkalmazó vonatok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek ismert megőrzött példányai a Sentetsu Nakeha osztályú mozdonyoknak, és nem szerepelnek múzeumi kiállításon. A járművek története a technológia gyors fejlődése miatt kevéssé került reflektorfénybe, így a megőrzésük sem volt prioritás.
Érdekességek és kulturális hatás
A Sentetsu Nakeha osztályú motorvonatok elsősorban a helyi közlekedésben játszottak szerepet a japán megszállási időszak alatt Koreában. A járművek nem váltak széles körben ismertté vagy népszerűvé a kulturális termékekben, és nem készültek modellvasúti változatok sem. A járművek történelmi jelentősége inkább a technológiai fejlődésükben és a vasúti szállítás korszerűsítésében rejlik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Speciális jármű |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |