Sentetsu Pashii-class gőzmozdony

A Sentetsu Pashii-class gőzmozdonyok a 20. század első felében robusztus teljesítményükkel és megbízhatóságukkal emelkedtek ki a koreai vasút történetében.

Történeti háttér és gyártás

A Sentetsu Pashii-class gőzmozdonyokat 1923-ban gyártották, hogy kielégítsék a növekvő vasúti igényeket a japán uralom alatt álló Koreában. Ezt a mozdonytípust a japán és koreai vasúti rendszerek fejlesztése érdekében hozták létre, és a Sentetsu, azaz a Koreai Állami Vasút volt a megrendelő. Az iparosítás időszakában a költséghatékony és erőteljes gőzmozdonyok elengedhetetlenek voltak a hatékony áruszállításhoz és utasforgalomhoz, amelyet a Pashii osztály képviselt.

Technikai jellemzők

A Sentetsu Pashii-class egy gőzmeghajtású mozdony, amely a kor követelményeinek megfelelően készült. A mozdonynál az 4-6-2 tengelyelrendezést alkalmazták, amely lehetővé tette, hogy jelentős mennyiségű szenet és vizet szállítson, így hosszabb távokat is meg tudott tenni anélkül, hogy állandóan újra kellett volna tölteni az üzemanyagot. Ez a konstrukció segítette a mozdony stabilitását és teljesítményét, így hatékony szolgálatot tett mind tehervonatok, mind személyvonatok esetében.

Szolgálati történelem

A Pashii mozdonyokat elsősorban a japán megszállás alatt álló Koreában használták, ahol a helyi és regionális közlekedés fontos eszközeként szolgáltak. A mozdonyok sikeresen teljesítettek mind személyszállító, mind teherszállító feladatokat. A második világháború után számos ilyen mozdonyt lefoglaltak és más vasúttársaságoknál használatba vettek, ami hozzájárult a típus elterjedtségéhez és tartósságához.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Információk szerint a Pashii-class gőzmozdonyok közül nincs hivatalosan megőrzött példány, ami múzeumban vagy nosztalgiavonatokban részt venne. Ez a hiány azt is tükrözheti, hogy a mozdonyok nagy részét a modernizáció során selejtezték, és nem maradtak fenn az utókor számára.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Sentetsu Pashii-class mozdonyok nem váltak világszerte ismertté, mint egyes más ikonikus gőzmozdonyok, a vasúttörténészek és a vasútbarátok körében mégis jelentős helyet foglalnak el a koreai vasúti fejlődés történetében. A korszak vasúti modelljei között talán nem annyira elterjedt, de a Pashii mozdonyok emléke a vasúttörténeti írásokban és tanulmányokban tovább él.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Sentetsu_Pashii-class_locomotive

Képek

Források: Wikipédia, Google