Sentetsu Pashini-class locomotive gőzmozdony

A Sentetsu Pashini-class locomotive gőzmozdony a 20. század első felében a japán és koreai vasúthálózat egyik meghatározó modellje volt, amely gyorsaságával és megbízhatóságával emelkedett ki a kor technológiai vívmányai közül.

Történeti háttér és gyártás

A Sentetsu Pashini osztályú gőzmozdonyok a japán gyarmati időkben, 1923-ban készültek Korea számára. A mozdonyokat a Sentetsu, a Koreai Államvasutak rendelte meg, hogy kielégítsék az egyre növekvő személyszállítási igényeket. A japán gyártású mozdonyok célja az volt, hogy a kor technikai adottságaival a lehető legjobb teljesítményt és megbízhatóságot nyújtsák.

Technikai jellemzők

A Pashini osztályú mozdonyok gőzüzeműek voltak, ami a korszak egyik legelterjedtebb technológiája a vasúti közlekedésben. A mozdonyok 4-6-2 tengelyelrendezéssel készültek, ami azt jelentette, hogy négy vezető tengely, hat hajtott tengely és két futó tengely alkotta a futóművet. Ez a kialakítás stabilitást és megfelelő hajtóerőt biztosított számukra. A maximális sebességük elérte a 95 km/h-t, ami igen gyorsnak számított a korabeli gőzmozdonyok között.

Szolgálati történelem

A Pashini osztályú mozdonyokat széles körben használták Korea területén, ahol elterjedtek a személyszállító vonatok között. Kimondottan népszerűek voltak a gyorsvonati szolgálatokban, ahol megbízhatóságuk és teljesítményük fontos szerepet játszott. A mozdonyok az 1940-es évekig voltak szolgálatban, amikor is a modernizálódó vasúti járműpark miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy megőrzött példány található-e a Sentetsu Pashini osztályból. Azonban a korszak vasútbarátai és a történelmi vasúti járművek rajongói között továbbra is érdeklődés övezi őket.

Érdekességek és kulturális hatás

  • A Pashini osztályú mozdonyok rendkívül népszerűek voltak a gyarmati időszakban, később pedig modellvasúti változatok is készültek róluk.
  • Az osztály nevét a „Pashini” jelentős helyei és szolgálatkörei után kapta.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-6-2
Maximális sebesség 95 km/h

Hivatkozások

Forrás: Sentetsu Pashini-class locomotive

Képek

Források: Wikipédia, Google