Történeti háttér és gyártás
A Sentetsu Purei-class gőzmozdonyt Japánban fejlesztették ki, a modernizálódó vasúthálózat igényeinek kielégítésére. Ezt a típusú mozdonyt 1901-ben kezdték gyártani, a Nippon Sharyo cégnél, ami Japán egyik vezető járműgyártó vállalata volt. A mozdonyok a Japán Állami Vasút (JNR) megrendelésére készültek, hogy a feltörekvő ipari és személyszállítási igényekre gyors és hatékony választ adjanak.
Technikai jellemzők
A Sentetsu Purei-class mozdonyok gőz meghajtásúak voltak, a kor technológiai színvonalának megfelelően. Tengelyelrendezésüket tekintve 4-6-2-es konfigurációval rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy négy első, hat hajtott és kettő hátsó tengelyük volt. Így lehetőséget biztosítottak a nehéz teherszállítmányok mozgatására is, miközben képesek voltak nagyobb sebességgel közlekedni a személyvonatok számára. A maximális sebessége körülbelül 100 km/h volt, ami a maga idejében igen jelentős teljesítménynek számított.
Szolgálati történelem
A Sentetsu Purei-class mozdonyokat elsősorban Japánban használták, ahol a személy- és teherszállítás kulcsfontosságú részét képezték. Különösen népszerűek voltak a hosszú távú, nagy terhelésű vonalakon, ahol a megbízhatóság és a terhelhetőség elengedhetetlen volt. A mozdonyok szolgálatban maradtak egészen az 1930-as évek végéig, mikor már modernebb dízel és elektromos mozdonyok kezdték leváltani őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információk alapján nem ismert, hogy bármely példánya a Sentetsu Purei-class mozdonyoknak megmaradt volna múzeumi célokra. A technológiai fejlődés és a vasúthálózat modernizációja során ezek a mozdonyok eltűntek a vasút világából.
Érdekességek és kulturális hatás
- A Sentetsu Purei-class mozdonyok a japán vasúttörténelem fontos részét képezik, mivel segítették a gazdasági növekedést a gyors és hatékony szállítással.
- Mivel azonban a technológia gyorsan fejlődött, ezek a mozdonyok nem maradtak meg a köztudatban olyan sokáig, mint néhány más, ikonikus vasúti jármű.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Sentetsu_Purei-class_locomotives
Képek
Források: Wikipédia, Google