Történeti háttér és gyártás
A Sentetsu Purero-class gőzmozdonyokat 1911-ben gyártották, a Japán Birodalmi Vasúttársaság (Sentetsu) számára. A mozdonyok a standard gauge (normál nyomtávú) vonalakon történő közlekedéshez készültek, hogy kielégítsék a növekvő vasúti közlekedési igényeket a Koreai-félszigeten, amely abban az időszakban Japán fennhatósága alatt állt.
A Sentetsu a mozdonyok kifejlesztését azért kezdeményezte, hogy modernizálja és hatékonyabbá tegye a vasúti közlekedést, fokozva a szállítás sebességét és kapacitását. A Purero osztályt a Kawasaki gyártotta Japánban, amely abban az időszakban egy vezető szereplő volt a vasúti járműgyártás terén.
A Purero osztályból több példány készült, azonban a pontos darabszám nem ismert.
Technikai jellemzők
A Sentetsu Purero-class mozdony egy gőzmeghajtású jármű volt, amelyet hagyományos szén tüzelésű kazán működtetett. A gőzgép hajtásrendszerének köszönhetően a mozdony nagy húzóerőre volt képes, különösen a dombos terepeken történő vontatáshoz.
A mozdonyok hajtási rendszere négy hajtótengellyel rendelkezett, amelyek hozzájárultak a kiváló stabilitáshoz és vonóerőhöz. Bár a maximális sebességet nem részletezik, a korabeli gőzmozdonyok általában 60-80 km/h sebességgel közlekedtek.
Szolgálati történelem
A Sentetsu Purero-class mozdonyokat elsősorban a Koreai-félszigeten használták, ahol a Japán Birodalom a vasúthálózat fejlesztésére összpontosított. Ezek a mozdonyok vegyes feladatokat láttak el, beleértve a személy- és tehervonatok vontatását is.
A mozdonyok hosszú szolgálati időt éltek meg, egészen a második világháború utáni időszakig, amikor is a modern dízel és elektromos mozdonyok kezdték átvenni a helyüket. A pontos kivonási időpontok nem állnak rendelkezésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi információink szerint a Sentetsu Purero-class mozdonyokból nem maradt fenn múzeumi vagy működőképes állapotú példány.
Érdekességek és kulturális hatás
A Sentetsu Purero-class mozdonyok egyedülálló helyet foglalnak el a vasúti történelemben, hiszen áthidalják a japán technológia és a koreai vasúthálózat fejlődésének egy fontos időszakát. Bár a mozdonyok közvetlen kulturális hatásáról nem állnak rendelkezésre információk, az ilyen típusú járművek fontos részét képezik a régió vasúti örökségének.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Sentetsu_Purero-class_locomotives
Képek
Források: Wikipédia, Google