Történeti háttér és gyártás
A Sentetsu Shiki osztályú motorkocsik a japán vasúti ipar fontos fejlesztései közé tartoztak. A gyártás 1923-ban kezdődött, és a korszak vasúti forradalmának részeként jelentek meg, hogy kiszolgálják az egyre növekvő személyszállítási igényeket. A Sentetsu, a japán állami vasúttársaság, rendelte meg őket, hogy modernizálja járműparkját és növelje a hatékonyságot.
Technikai jellemzők
A Shiki osztályú motorkocsik dízelmeghajtásúak voltak, ami az adott korszakban innovatívnak számított. A dízelmotorok használata lehetővé tette a gazdaságosabb üzemeltetést a hagyományos gőzmeghajtású vonatokhoz képest. A jármű maximális sebességét, tengelyelrendezését és további technikai jellemzőit részletesen taglalja az elérhető műszaki leírás, de ezek a specifikus adatok a forrásban nem kerültek feltüntetésre.
Szolgálati történelem
A Sentetsu Shiki osztályú motorkocsikat elsősorban Japánban használták, ahol hozzájárultak a regionális és városi közlekedés fejlesztéséhez. Az idő során különböző szolgálatokban álltak, az elővárosi vonatoktól kezdve a távolsági járatokig. A kivonásuk részletei és a selejtezés pontos időpontjai nem kerültek rögzítésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs nyilvántartás arról, hogy a Sentetsu Shiki osztályú motorkocsikból megmaradt volna működőképes példány. Múzeumi szereplésükről sincsen pontos információ.
Érdekességek és kulturális hatás
A Sentetsu Shiki osztályú motorkocsik a japán vasúttörténet részét képezik, és bár konkrét kulturális referenciák vagy modellvasúti elterjedtség nem ismert, a korabeli vasúti technológia fejlődéséhez való hozzájárulásuk vitathatatlan.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízel motorvonat |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Sentetsu_Shiki_class_railcars
Képek
Források: Wikipédia, Google