Sentetsu Tehoi-class gőzmozdony

A Sentetsu Tehoi-class gőzmozdony a 20. század elején vált meghatározóvá, amikor Dél-Koreában a vasúti fejlődés motorjává nőtte ki magát.

Történeti háttér és gyártás

A Sentetsu Tehoi-osztályú gőzmozdony a korai 20. század elején készült, egy időszakban, amikor a vasúti közlekedés jelentős fejlődésen ment keresztül. A mozdonyt 1906-ban gyártották, hogy kielégítse a növekvő közlekedési igényeket. A Sentetsu, azaz a Japán Államvasutak, volt a fő megrendelő, céljuk a Koreai-félsziget vasúti infrastruktúrájának fejlesztése volt.

Ennek a típusnak a gyártását a Hitachi és a Kawasaki vállalat végezte, amelyeket a vasúti járművek építésében szerzett tapasztalatuk miatt választottak. A Sentetsu Tehoi-osztályból összesen 38 darabot gyártottak.

Technikai jellemzők

A Sentetsu Tehoi gőzmozdonyokat hagyományos gőzmeghajtás jellemezte. Az ilyen típusú meghajtás lényege, hogy a víz forralásával gőzt termelnek, amely a hengereket meghajtva mozgatja a kerekeket.

Az elrendezése 2-6-2 tengelysorozat volt, ami azt jelenti, hogy két első, hat fő és két hátsó kerekű kialakítással rendelkezett. Ez a felépítés biztosította a megfelelő stabilitást és tapadást. Az átlagos maximális sebesség elérte a 70 km/h-t. A mozdonyok magas teljesítményt nyújtottak, elsősorban teher- és személyszállításra használták őket.

Szolgálati történelem

A Sentetsu Tehoi-osztályú mozdonyokat elsősorban a Koreai-félsziget vasútvonalain üzemeltették. Széles körben használták tehervonatok vontatására, valamint személyszállításra is alkalmazták őket. Viszonylag hosszú élettartamuknak köszönhetően évtizedekig szolgálták a közlekedést, egészen addig, amíg a modernebb technológiájú mozdonyok nem váltották fel őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy fennmaradt volna bármelyik Sentetsu Tehoi-osztályú mozdony. Nincs tudomásunk arról, hogy bármely múzeumban vagy nosztalgiavonat keretében megőrizték volna.

Érdekességek és kulturális hatás

A Sentetsu Tehoi-osztályú mozdonyok egykor fontos szerepet játszottak a Koreai-félsziget vasúti infrastruktúrájának fejlesztésében. Bár nem rendelkeznek kiemelkedő kulturális hatással, az ilyen korai vasúti járművek iránt érdeklődők számára mégis izgalmas darabjai lehetnek a történelmi vasúti közlekedésnek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1906
Tengelyelrendezés 2-6-2
Maximális sebesség 70 km/h
Gyártók Hitachi, Kawasaki
Példányszám 38

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Sentetsu_Tehoi-class_locomotive

Képek

Források: Wikipédia, Google