Történeti háttér és gyártás
A Sentetsu Tehoni-osztályú gőzmozdonyok Japánban készültek 1906-ban, hogy kielégítsék a növekvő vasúti szállítási igényeket a Japán Birodalom területén. A mozdonyok kifejlesztését a japán kormányzat rendelte el, hogy erősítsék a közlekedési infrastruktúrát és javítsák a szállítási lehetőségeket az országban. A mozdonyokat a Hitachi gyártotta, amely akkoriban az egyik vezető gépgyártó cég volt Japánban. A gyártás fő helyszíne a Hitachi tokiwadai telepe volt.
Technikai jellemzők
A Sentetsu Tehoni-osztályú gőzmozdonyok a kor előrehaladott technológiáját képviselték. Gőzhajtással működtek, amely akkoriban a legelterjedtebb meghajtási forma volt. A mozdonyok kifejezetten erőteljesek voltak, hogy megküzdhessenek a nehezebb szállítási feladatokkal. A tengelyelrendezésük 0-6-0 volt, ami azt jelentette, hogy az összes tengely hajtott volt, így nagyobb vontatási erőt tudtak biztosítani.
- Maximális sebesség: 70 km/h
- Hossz: 12 méter
- Fékrendszer: Mechanikus fékek
Szolgálati történelem
A Tehoni-osztályú mozdonyokat a japán vasutak széles körben alkalmazták teher- és áruszállításra. A mozdonyok megbízható teljesítménye miatt több évtizeden át szolgáltak. Az 1950-es években kezdték el fokozatosan kivonni a forgalomból, amikor a dízel- és elektromos mozdonyok felváltották őket a japán vasúti hálózatban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Sentetsu Tehoni-osztályú gőzmozdonyok közül egyetlen fennmaradt példány sem ismert, így múzeumokban sem tekinthetők meg. Azonban a japán vasúti történelem fontos részének tekintik őket.
Érdekességek és kulturális hatás
A Tehoni-osztályú mozdonyok a gőzmozdonyok aranykorának képviselői voltak Japánban. Bár közvetlenül nem jelentek meg filmekben vagy könyvekben, a gőzmozdonyok ikonikus formája és működése a mai napig inspirációt jelent a vasúti rajongók számára. Replika modellek és méretarányos verziók esetenként előfordulnak a modellezők körében.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Gőzmozdony |
| Meghajtás | Gőz |
| Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
| Gyártási év | 1906 |
| Tengelyelrendezés | 0-6-0 |
| Maximális sebesség | 70 km/h |
| Hossz | 12 méter |
Hivatkozások
További információ a Sentetsu Tehoni-osztályú gőzmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google









