Sentetsu Tehoni-class gőzmozdony

A Sentetsu Tehoni-class gőzmozdony a japán vasúti történelem izgalmas időszakát idézi, amikor a technológiai fejlődés a szigetország iparát formálta.

Történeti háttér és gyártás

A Sentetsu Tehoni-osztályú gőzmozdonyok Japánban készültek 1906-ban, hogy kielégítsék a növekvő vasúti szállítási igényeket a Japán Birodalom területén. A mozdonyok kifejlesztését a japán kormányzat rendelte el, hogy erősítsék a közlekedési infrastruktúrát és javítsák a szállítási lehetőségeket az országban. A mozdonyokat a Hitachi gyártotta, amely akkoriban az egyik vezető gépgyártó cég volt Japánban. A gyártás fő helyszíne a Hitachi tokiwadai telepe volt.

Technikai jellemzők

A Sentetsu Tehoni-osztályú gőzmozdonyok a kor előrehaladott technológiáját képviselték. Gőzhajtással működtek, amely akkoriban a legelterjedtebb meghajtási forma volt. A mozdonyok kifejezetten erőteljesek voltak, hogy megküzdhessenek a nehezebb szállítási feladatokkal. A tengelyelrendezésük 0-6-0 volt, ami azt jelentette, hogy az összes tengely hajtott volt, így nagyobb vontatási erőt tudtak biztosítani.

  • Maximális sebesség: 70 km/h
  • Hossz: 12 méter
  • Fékrendszer: Mechanikus fékek

Szolgálati történelem

A Tehoni-osztályú mozdonyokat a japán vasutak széles körben alkalmazták teher- és áruszállításra. A mozdonyok megbízható teljesítménye miatt több évtizeden át szolgáltak. Az 1950-es években kezdték el fokozatosan kivonni a forgalomból, amikor a dízel- és elektromos mozdonyok felváltották őket a japán vasúti hálózatban.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a Sentetsu Tehoni-osztályú gőzmozdonyok közül egyetlen fennmaradt példány sem ismert, így múzeumokban sem tekinthetők meg. Azonban a japán vasúti történelem fontos részének tekintik őket.

Érdekességek és kulturális hatás

A Tehoni-osztályú mozdonyok a gőzmozdonyok aranykorának képviselői voltak Japánban. Bár közvetlenül nem jelentek meg filmekben vagy könyvekben, a gőzmozdonyok ikonikus formája és működése a mai napig inspirációt jelent a vasúti rajongók számára. Replika modellek és méretarányos verziók esetenként előfordulnak a modellezők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1906
Tengelyelrendezés 0-6-0
Maximális sebesség 70 km/h
Hossz 12 méter

Hivatkozások

További információ a Sentetsu Tehoni-osztályú gőzmozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google