Történeti háttér és gyártás
A Sentetsu Tehoshi-osztályú mozdonyainak kifejlesztése az 1900-as évek elején történt, hogy kielégítse a gyorsan növekvő vasúti közlekedési igényeket Japánban és Koreában. Az első példányok 1913-ban készültek, és a gyártási folyamat a japán Nippon Sharyo vállalatnál zajlott.
Ezek a gőzmozdonyok a japán és koreai vasútvonalakon történő teherszállítási kapacitás bővítésére szolgáltak. A Japán Államvasutak (JNR) és a Koreai Államvasutak egyaránt megrendelték ezeket a mozdonyokat, hogy növeljék flottájuk teljesítményét. A pontos gyártási példányszám nem ismert.
Technikai jellemzők
A Tehoshi-osztályú mozdonyok gőzmeghajtású modellek voltak, amelyek egyszerű, de hatékony kialakítással rendelkeztek. A mozdonyok 4-6-0 tengelyelrendezéssel készültek, ami segítette a stabilitást és a vonóerő optimális elosztását. Bár a maximális sebességük és hatótávolságuk nem pontosan dokumentált, ezek a mozdonyok elsősorban tehervonatokat vontattak, így a sebesség kisebb jelentőséggel bírt.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-6-0
- Egyéb felszereltség: Alapvető gőzgép alkotóelemek
Szolgálati történelem
A Tehoshi-osztályú mozdonyokat széles körben használták Japánban és Koreában az 1910-es évektől kezdve. Elsősorban teherszállítási feladatokra alkalmazták őket, hiszen a nagyobb vonóerő és robusztus kialakításuk alkalmassá tette őket a nehéz tehervonatok vontatására.
Ezeket a mozdonyokat a második világháború előtti és alatti időszakban is használták, bár a háború során jelentős károkat szenvedhettek. A pontos kivonási és selejtezési időpontok nem részletezettek, de valószínűleg az 1950-es évek során a modernizációs törekvések miatt váltak elavulttá.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a Sentetsu Tehoshi-osztályú mozdonyok közül megmaradt volna bármely példány. Valószínűleg a legtöbb darabot selejtezték vagy átalakították más célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
A Tehoshi-osztályú mozdonyok nem váltak különösebben híressé vagy ikonikusakká a vasúti kultúrában. Azonban modellvasúti körökben előfordulhatnak kisebb méretarányos verzióik, mivel a gőzmozdonyok általában népszerűek a modellezők körében. Köznyelvi becenevekről vagy filmekben, könyvekben való megjelenésről nincs információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Részletes információ a Sentetsu Tehoshi-class locomotive-ról
Képek
Források: Wikipédia, Google