Sentetsu Tehoshi-class locomotive gőzmozdony

A Sentetsu Tehoshi-class locomotive gőzmozdony a japán vasúttörténet egyik különleges darabja, amely kiemelkedett erejével és megbízhatóságával a 20. század első felében.

Történeti háttér és gyártás

A Sentetsu Tehoshi-osztályú mozdonyainak kifejlesztése az 1900-as évek elején történt, hogy kielégítse a gyorsan növekvő vasúti közlekedési igényeket Japánban és Koreában. Az első példányok 1913-ban készültek, és a gyártási folyamat a japán Nippon Sharyo vállalatnál zajlott.

Ezek a gőzmozdonyok a japán és koreai vasútvonalakon történő teherszállítási kapacitás bővítésére szolgáltak. A Japán Államvasutak (JNR) és a Koreai Államvasutak egyaránt megrendelték ezeket a mozdonyokat, hogy növeljék flottájuk teljesítményét. A pontos gyártási példányszám nem ismert.

Technikai jellemzők

A Tehoshi-osztályú mozdonyok gőzmeghajtású modellek voltak, amelyek egyszerű, de hatékony kialakítással rendelkeztek. A mozdonyok 4-6-0 tengelyelrendezéssel készültek, ami segítette a stabilitást és a vonóerő optimális elosztását. Bár a maximális sebességük és hatótávolságuk nem pontosan dokumentált, ezek a mozdonyok elsősorban tehervonatokat vontattak, így a sebesség kisebb jelentőséggel bírt.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 4-6-0
  • Egyéb felszereltség: Alapvető gőzgép alkotóelemek

Szolgálati történelem

A Tehoshi-osztályú mozdonyokat széles körben használták Japánban és Koreában az 1910-es évektől kezdve. Elsősorban teherszállítási feladatokra alkalmazták őket, hiszen a nagyobb vonóerő és robusztus kialakításuk alkalmassá tette őket a nehéz tehervonatok vontatására.

Ezeket a mozdonyokat a második világháború előtti és alatti időszakban is használták, bár a háború során jelentős károkat szenvedhettek. A pontos kivonási és selejtezési időpontok nem részletezettek, de valószínűleg az 1950-es évek során a modernizációs törekvések miatt váltak elavulttá.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a Sentetsu Tehoshi-osztályú mozdonyok közül megmaradt volna bármely példány. Valószínűleg a legtöbb darabot selejtezték vagy átalakították más célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

A Tehoshi-osztályú mozdonyok nem váltak különösebben híressé vagy ikonikusakká a vasúti kultúrában. Azonban modellvasúti körökben előfordulhatnak kisebb méretarányos verzióik, mivel a gőzmozdonyok általában népszerűek a modellezők körében. Köznyelvi becenevekről vagy filmekben, könyvekben való megjelenésről nincs információ.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Részletes információ a Sentetsu Tehoshi-class locomotive-ról

Képek

Források: Wikipédia, Google