Siemens Charger dízelmozdony

A Siemens Charger dízelmozdony modern dizájnjával és kiemelkedő hatékonyságával hozzájárul a fenntartható vasúti közlekedés jövőjéhez Észak-Amerikában.

Történeti háttér és gyártás

A Siemens Charger dízelmozdonyt a Siemens Mobility vállalat fejlesztette ki, hogy kielégítse a modern vasúti közlekedés igényeit az Egyesült Államokban. A fejlesztés célja egy hatékony, környezetbarát és megbízható dízelmozdony megalkotása volt, amely képes kiszolgálni mind a személyszállító, mind a teherfuvarozási igényeket. A gyártás 2016-ban kezdődött a Siemens sacramentói üzemében, Kaliforniában.

A fő megrendelők közé tartozik a Washington State Department of Transportation (WSDOT), az Illinois Department of Transportation (IDOT), és az amerikai Amtrak, melyek célja volt a régebbi mozdonyok leváltása egy modernebb flottával. A Siemens Charger mozdonyok nemzetközileg is érdeklődést keltettek, különösen a környezeti előírásoknak való megfelelésük miatt.

Technikai jellemzők

A Siemens Charger egy dízelmozdony, amelyet egy modern dízelmotorral szereltek fel. Az erőforrása egy 16-hengeres, 4 ütemű dízelmotor, amely megfelel az amerikai Tier 4 emissziós szabványoknak. A mozdony maximális teljesítménye 4400 lóerő, amely lehetővé teszi a megbízható működést mind városi, mind vidéki környezetben.

  • Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
  • Maximális sebesség: 201 km/h (125 mph)
  • Méretek: Hossz: 21,95 m, Szélesség: 3,2 m, Magasság: 4,74 m
  • Tengelyelrendezés: C-C
  • Fedélzeti felszereltség: Klímaberendezés, automata ajtók

Szolgálati történelem

A Siemens Charger-t az USA több államában használják, főként elővárosi és távolsági vonatok vontatására. Az amtrak szolgáltatásában jelentős szerepet játszik, ahol az elővárosi vonalak közlekedését segíti. Az új technológiai megoldások és a környezetbarát működés miatt pozitívan fogadták a vasúttársaságok és az utasok egyaránt.

Bár viszonylag új, így jelenleg nincs információ a kivonásáról vagy átfogó modernizációiról. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a mozdonyok megbízhatóan teljesítenek szolgálati idejük alatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Mivel a Siemens Charger egy viszonylag új típus, jelenleg nincsenek megőrzött példányok múzeumokban. A mozdonyok jelenleg is aktívan szolgálnak a vasúti társaságoknál, így múzeumi szereplésük a jövő kérdése.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Siemens Charger még nem rendelkezik filmszereplésekkel vagy széleskörű kulturális hatással, a vasúti rajongók körében már most is népszerű. Modellvasúti körökben is terjedni kezdett, különösen az Egyesült Államokban, ahol a modern vasúti járművek iránti érdeklődés nőtt az elmúlt években. A Charger becenevet a „töltő” funkciójára utalva kapta, mely a modern elektromos rendszerek felerősítését szimbolizálja.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Maximális sebesség 201 km/h
Teljesítmény 4400 lóerő
Méretek Hossz: 21,95 m, Szélesség: 3,2 m, Magasság: 4,74 m

Hivatkozások

Siemens Charger – Wikipédia