Történeti háttér és gyártás
Az SJ R típusú elektromos mozdony egy fontos mérföldkő a svéd vasúti közlekedés történetében. Első darabja 1908-ban készült el, azzal a céllal, hogy kiszolgálja Svédország növekvő igényeit az elektromos vasútvonalak fejlesztése terén. A mozdonyokat az ASEA vállalat gyártotta, amely akkoriban az elektromos meghajtású vasúti járművek egyik vezető gyártója volt. Az SJ, azaz a Statens Järnvägar, Svédország állami vasúttársasága volt a fő megrendelő, ami szoros együttműködésben állt az ASEA-val.
Technikai jellemzők
Az SJ R mozdonyok elektromos meghajtásúak voltak, ami a korszakban jelentős innovációnak számított. A mozdonyok teljesítménye és műszaki jellemzői a korabeli technológiai szintet tükrözik. Az elektromos hajtásrendszer megbízható és hatékony üzemet biztosított. A pontos műszaki adatok, mint a teljesítmény, a tengelyelrendezés vagy a maximális sebesség nem elérhetőek a forrásban.
Szolgálati történelem
Miután az SJ R mozdonyokat üzembe helyezték, ezek a járművek fontos szerepet töltöttek be a svédországi vasútközlekedés fejlesztésében. Az elektromos mozdonyok sikeresen kiszolgálták az elővárosi és távolsági vonalakat is, de pontos szolgálati helyszínek és a kivonásuk ideje nem ismertek az elérhető forrás alapján.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A források alapján nem derül ki, hogy vannak-e megőrzött példányai az SJ R mozdonyoknak, és hogy ezek megtekinthetők-e valamely múzeumban vagy részt vesznek-e nosztalgikus utazásokban.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SJ R mozdonyok a svédországi vasúti fejlődés egy fontos fejezetét képviselik, de a kulturális hatásukról, modellvasúti elterjedtségükről vagy esetleges beceneveikről nem áll rendelkezésre információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google