Történeti háttér és gyártás
Az SNCB Type 1 gőzmozdony a belga államvasutak számára készült 1935-ben. Ezeket a mozdonyokat a belga vasúti közlekedés igényeinek kielégítésére fejlesztették ki, különösen a gyorsvonati szolgáltatásokhoz. A gyártást az Société Nationale des Chemins de fer Belges (SNCB) rendelte meg, hogy a korszak növekvő közlekedési igényeinek megfelelő járművekkel lássa el a vasutakat.
- Gyártó: Az SNCB saját tulajdonú társasága, az Ateliers de Construction de La Meuse, valamint más belga gyártók.
- Gyártási helyszínek: Belgium, különböző helyszíneken.
- Gyártási időszak: 1935.
- Példányszám: 35 darab készült.
Technikai jellemzők
Az SNCB Type 1 egy gőzmozdony, amelyet kifejezetten gyorsvonati szolgáltatásokra terveztek. A mozdonyok hajtásrendszere gőzhajtású, amely az 1930-as években továbbra is elterjedt technológia volt. A mozdonyok teljesítménye lenyűgöző, ami lehetővé tette a belga vonatközlekedés hatékonyságának jelentős növelését.
- Tengelyelrendezés: 4-6-2, ami egy tipikus elrendezés gyorsvonati mozdonyoknál, javítva a stabilitást és a sebességet.
- Maximális sebesség: Közel 120 km/h.
- Méretek: Hossz: körülbelül 24 méter.
- Fékrendszer: Légfékrendszer, amely biztosította a mozdonyok hatékony és biztonságos megállítását.
Szolgálati történelem
Az SNCB Type 1 mozdonyokat elsősorban Belgiumban használták, ahol a fontosabb fővonalakon közlekedtek. Szolgálatuk során megbízható teljesítményükkel kiemelkedtek a gőzmozdonyok között, különösen a gyorsvonati szolgáltatásokban. A mozdonyok egy része szolgálatban maradt egészen a gőzmozdonyok korszakának végéig, amikor is a modern dízel és elektromos mozdonyok átvették a feladataikat. Az SNCB Type 1-eket fokozatosan vonták ki a forgalomból az 1960-as évektől kezdődően.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Type 1 mozdonyok közül sajnos egy sem maradt meg teljes egészében a mai napig, így múzeumi vagy nosztalgia vonatokban történő szerepeltetésük sem lehetséges. Ez a helyzet sajnálatos, hiszen a vasúttörténet fontos részét képezték.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SNCB Type 1 mozdonyoknak egyedülálló formatervezésük miatt különleges helyet foglaltak el a vasúti rajongók szívében. Ezen mozdonyok modellvasúti elterjedtsége azonban nem volt jelentős, mivel a belga vasúti modellek ritkábban kerültek a nemzetközi piacra. Bár a Type 1 mozdonyok nem váltak híressé filmekben vagy könyvekben, a belga vasúti történelemben betöltött szerepük kiemelkedő marad.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Maximális sebesség: | 120 km/h |
Tengelyelrendezés: | 4-6-2 |
Gyártási időszak: | 1935 |
Példányszám: | 35 darab |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SNCB_Type_1
Képek
Források: Wikipédia, Google