Történeti háttér és gyártás
Az SNCF 040.DF dízelmozdony egy érdekes és fontos része Franciaország vasúti történelmének. A mozdony az 1950-es évek elején készült, konkrétan 1952-ben, amikor a francia vasúttársaság, az SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français) igyekezett modernizálni és átalakítani a gőzüzemű flotta nagy részét dízel és elektromos meghajtású járművekre.
Az 040.DF modellek fejlesztése abból az igényből fakadt, hogy megbízható és hatékony dízelmozdonyokra volt szükség, amelyek képesek voltak különböző feladatokat ellátni a vasúthálózaton belül. A mozdonyokat az SNCF számára fejlesztették ki, hogy megfeleljenek a növekvő közlekedési igényeknek.
A gyártást az 1952-es évben kezdték meg, és az SNCF volt a fő megrendelő. Annak ellenére, hogy nem rendelkezik ugyanazzal a hírnévvel, mint néhány más ikonikus mozdony, az 040.DF modell a maga nemében jelentős újításnak számított. Pontos gyártási helyszínek és a pontosan legyártott példányszámok nem állnak rendelkezésre.
Technikai jellemzők
Az SNCF 040.DF egy dízelüzemű mozdony, amelyet a középkategóriás teljesítményre terveztek. A mozdony hajtásrendszere dízel, amely mechanikus vagy hidraulikus áttételek révén hozta mozgásba a kerekeket.
Főbb technikai jellemzők:
– Hajtásrendszer: Dízel
– Teljesítmény: Nem áll rendelkezésre pontos adat
– Tengelyelrendezés: 0-4-0 (040), ami a tengelyek számát és elrendezését jelenti
– Maximális sebesség: Nem áll rendelkezésre pontos adat
– Hatótávolság: Nem áll rendelkezésre pontos adat
– Futómű és fékrendszer: Hagomás dízelmozdony kialakítású
A mozdonyokat általában közepes távolságú személy- és teherszállításra használták. A kényelem és a modern felszereltség szempontjából az akkori kor technikai színvonalának megfelelően épültek.
Szolgálati történelem
Az SNCF 040.DF mozdonyokat főként Franciaországban használták, ahol az SNCF üzemeltette őket különböző jellegű vasúti szállítási feladatokban. A mozdonyokat az ország különböző részein alkalmazták személy- és tehervonatok vontatására.
A szolgálati idő alatt megbízhatóan teljesítettek, de a pontos adat a szolgálatból való kivonásukról nem áll rendelkezésre. Ahogy a technológia fejlődött, és az elektromos mozdonyok hatékonysága nőtt, az ilyen típusú mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy az SNCF 040.DF modell bármelyik példánya megőrzésre került volna múzeumi célokra. Franciaországban és másutt nem található ismert fennmaradt példány, amelyet múzeumban lehetne megtekinteni.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az SNCF 040.DF nem tartozik a legismertebb vagy legikonikusabb mozdonyok közé, mégis fontos szerepet játszik a francia vasúti történelemben. A dízelmozdonyok korában, amikor a gőzmozdonyok lassan eltűntek, az ilyen típusú mozdonyok segítettek áthidalni a technológiai átmenetet.
Modellvasúti elterjedtségéről vagy azt, hogy filmekben vagy más médiumokban megjelent volna, nincs információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google