Történeti háttér és gyártás
Az SNCF 150.P gőzmozdony a francia Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) részére készült, hogy megfeleljen a második világháború utáni korszak növekvő szállítási igényeinek. A mozdonyokat a Schneider-Creusot vállalat gyártotta, 1940-ben kezdődött a gyártásuk. Ezeket a mozdonyokat a nagy teljesítmény és a nehéz tehervonatok húzására tervezték, különösen a hosszú távú szállítások során. A 150.P sorozat a modern gőztechnológia és a francia mérnöki tudás csúcsának számított.
Technikai jellemzők
Az SNCF 150.P gőzmozdony egy 2-10-0 tengelyelrendezésű mozdony, amelyet a nehéz tehervonatok húzására terveztek. A hajtásrendszere gőzmeghajtású, amely a nagy hatékonyságú kazánjával jelentős teljesítményre volt képes. A mozdony maximális sebessége körülbelül 105 km/h volt, amely a gőzmozdonyok között kiemelkedő teljesítménynek számított. A jármű gördülő tömege közel 140 tonna, és hossza 21 méter.
- Tengelyelrendezés: 2-10-0
- Maximális sebesség: 105 km/h
- Teljes hossz: 21 méter
- Súly: 140 tonna
Szolgálati történelem
Az SNCF 150.P mozdonyokat főként Franciaországban használták, ahol a nehéz tehervonatok meghajtására szolgáltak. Ezek a mozdonyok valódi munkaerőnek számítottak a francia vasúti rendszeren belül, és az 1950-es évektől kezdve egészen az 1960-as évekig voltak szolgálatban. Az évek során technológiai fejlesztések és modernizáció kezdődött a vasúti közlekedés terén, így a gőzmozdonyok fokozatosan háttérbe szorultak a dízel és elektromos mozdonyokkal szemben.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincsenek konkrét adatok arra vonatkozóan, hogy létezik-e megőrzött példány ebből a típusból múzeumban vagy nosztalgiavonatként. Azonban a történelmi jelentőségük miatt számos vasútkedvelő reméli, hogy egyszer majd újra életre keltik ezeket a gépeket, hogy a modern kor embere is megcsodálhassa őket.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SNCF 150.P gőzmozdonyt gyakran a francia vasúti mérnöki tudás emblematikus példájaként emlegetik. Bár konkrét filmekben vagy könyvekben való megjelenésről nincsenek adatok, a vasútkedvelők körében a mai napig nagy népszerűségnek örvend. A mozdony méretarányos modelljei gyakran elérhetők modellvasúti gyártóknál, és a nosztalgia kedvelői körében is népszerűek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_150.P
Képek
Források: Wikipédia, Google