Történeti háttér és gyártás
A SNCF Class BB 1600-as sorozat egy jelentős szerepet játszó elektromos mozdonycsalád, amelyet a francia vasúti szektor igényeinek kielégítésére fejlesztettek ki. E mozdonyokat a 20. század elején tervezték, hogy megfeleljenek a növekvő teherszállítási és utasszállítási követelményeknek.
A BB 1600-as mozdonyok 1922-ben készültek, hogy a francia vasúti rendszer elektromos hálózatához igazodjanak, mely akkoriban még gyerekcipőben járt. A gyártó vállalat a francia Alstom volt, amely híres a korszerű vasúti járművek tervezésében és gyártásában. A BB 1600-as sorozatot a francia államvasutak (SNCF) számára készítették, és ezek az első generációs elektromos mozdonyok közé tartoztak, amelyek hozzájárultak az infrastruktúra fejlesztéséhez és annak modernizálásához.
Technikai jellemzők
A SNCF Class BB 1600 elektromos mozdonyok a villamos mozdonyok kategóriájába tartoznak. Ez a sorozat kifejezetten az elektromos hajtás alkalmazása miatt jelentős, mivel a gőzmozdonyok után ez a technológia kínált gyorsabb és tisztább közlekedési megoldásokat.
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Maximális sebesség: 90 km/h
- Tengelyelrendezés: B’B’ (két hajtott tengelycsoport)
- Méretek: Teljes hossz körülbelül 12 méter
Ezek az elektromos mozdonyok szolgálták a városok közötti gyors közlekedést, különösen az elővárosi forgalomban voltak népszerűek. A BB 1600-asok megbízhatóságuk és hatékonyságuk miatt kedveltek voltak mind a vasúti személyzet, mind az utasok körében.
Szolgálati történelem
A BB 1600-as mozdonyokat több mint négy évtizeden keresztül használták Franciaországban, főként a francia államvasutak (SNCF) színeiben. Az új technológia megjelenésével a mozdonyok fokozatosan kerültek kivonásra, amikor modernebb típusok jelentek meg.
A szolgálatban töltött idő alatt ezek a mozdonyok főleg közepes távolságú, elővárosi és regionális vonalakon közlekedtek. Az 1960-as évekre a legtöbb BB 1600-as mozdonyt kivonták a forgalomból, hogy helyet adjanak az újabb, nagyobb teljesítményű mozdonyoknak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a BB 1600-as sorozatból nem maradt fenn működőképes példány, és a legtöbb mozdonyt végül selejtezték. Ez a korai elektromos mozdony sorozat ugyanakkor nagy történelmi jelentőséggel bír, mivel a francia vasúti közlekedés elektromos korszakának úttörője volt.
Érdekességek és kulturális hatás
A BB 1600-as mozdonyok jelentős szerepet játszottak a francia vasúti közlekedés elektromos korszakának bevezetésében. Bár konkrét kulturális megjelenésük nem ismert, a modellezők és vasúttörténeti rajongók körében népszerű téma ezeknek a mozdonyoknak a tanulmányozása és modellezése.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Maximális sebesség | 90 km/h |
Tengelyelrendezés | B’B’ |
Teljes hossz | Kb. 12 méter |
Hivatkozások
Lásd a SNCF Class BB 1600 Wikipédia-oldalát további információkért.
Képek
Források: Wikipédia, Google