SNCF Class BB 20005 elektromos mozdony

Az SNCF Class BB 20005 elektromos mozdony a francia vasutak innovatív fejlesztése, amely lenyűgöző teljesítményével és technológiai újításaival járult hozzá a modern vasúti közlekedés fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

Az SNCF Class BB 20005 elektromos mozdonyt a franciaországi SNCF fejlesztette ki, részben azzal a céllal, hogy különféle technológiákat teszteljen. Az 1961-ben gyártott mozdony egy kísérleti projekt része volt, amely az elektromos vontatás hatékonyságának és lehetőségeinek vizsgálatát célozta.

  • Gyártás éve: 1961
  • Gyártó: SNCF
  • Megrendelő: SNCF

Technikai jellemzők

Az SNCF Class BB 20005 elektromos mozdony az úgynevezett „Bo’Bo'” tengelyelrendezéssel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázában két-két hajtott tengely található. A mozdony villamos meghajtású, ami a csendes és hatékony közlekedést biztosítja.

  • Hajtásrendszer: villany
  • Tengelyelrendezés: Bo’Bo’

Szolgálati történelem

A mozdonyt a francia vasúti hálózaton használták különféle kísérleti és tesztelési projektek során. Szerepe főként az volt, hogy az SNCF új technológiákat és innovációkat vezessen be a vasúti közlekedésbe.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem található információ arról, hogy az SNCF Class BB 20005 mozdonyból lenne megőrzött, múzeumban kiállított példány.

Érdekességek és kulturális hatás

Az SNCF Class BB 20005 elsősorban technológiai szempontból jelentős, mivel egy kísérleti projekt részeként számos újítást és megoldást teszteltek rajta. Nem volt széles körű kulturális hatása, mivel inkább a szakmai körökben vált ismertté.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_20005