SNCF Class BB 22200 elektromos mozdony

Az SNCF Class BB 22200 elektromos mozdony a francia vasút történetében jelentős szerepet játszik, mivel sokoldalúságával és megbízhatóságával hozzájárult az áruszállítás és a személyszállítás hatékonyságának növeléséhez.

Történeti háttér és gyártás

Az SNCF Class BB 22200 az SNCF (Francia Nemzeti Vasúttársaság) számára készült elektromos mozdonyok közé tartozik. A BB 22200 sorozatot 1976-ban kezdték gyártani, és az Alstom vállalat volt a felelős a mozdonyok elkészítéséért. Ezek a mozdonyok kettős áramrendszerűek, ami azt jelenti, hogy mind 1.5 kV egyenáramú, mind 25 kV váltakozó áramú feszültség alatt képesek működni. A BB 22200 sorozat kifejlesztésének célja a francia vasúthálózat különböző áramrendszerei közötti átjárhatóság biztosítása volt.

  • Gyártás kezdete: 1976
  • Gyártó: Alstom
  • Megrendelők: SNCF
  • Példányszám: 205 darab

Technikai jellemzők

A BB 22200 mozdonyok az elektromos hajtású mozdonyok közé tartoznak. Ezek a mozdonyok jelentős teljesítményt nyújtanak, maximális sebességük elérheti a 200 km/h-t. A mozdonyok az SNCF mérnökei által tervezett tengelyelrendezéssel és futóművel vannak ellátva, teljes hosszuk 17,48 méter. A szerelvények alkalmasak mind személy-, mind tehervonatok vontatására.

  • Hajtásrendszer: Elektromos
  • Maximális sebesség: 200 km/h
  • Méretek: 17,48 m hosszúság
  • Áramellátás: 1.5 kV DC és 25 kV AC

Szolgálati történelem

Az SNCF Class BB 22200 mozdonyok a francia vasúthálózat számos vonalán szolgáltak. Különösen népszerűek voltak a kettős áramrendszerű hálózatok miatt, ami lehetővé tette számukra a rugalmas közlekedést. Az évtizedek során számos modernizáción estek át, hogy megfeleljenek a változó technológiai és környezeti követelményeknek. Bár a legtöbb ilyen mozdony még mindig aktív szolgálatban van, néhányat már kivontak a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs elérhető információ arról, hogy bármelyik BB 22200 mozdony múzeumban lenne kiállítva. Ezek a mozdonyok továbbra is aktív részei a francia vasúthálózatnak, így megőrzött példányokról nincs jelentés.

Érdekességek és kulturális hatás

A BB 22200 mozdonyok Franciaország vasúttörténetének ikonikus részévé váltak. Különböző modellvasút-gyártók készítettek méretarányos változatokat ezekből a mozdonyokból, amelyek népszerűek a vasútrajongók körében. A „Nez Cassé” becenevet is viselik, ami „tört orr”-t jelent, utalva a jellegzetes orrkialakításukra.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_22200

Képek

Források: Wikipédia, Google