SNCF Class BB 25100 elektromos mozdony

Az SNCF Class BB 25100 elektromos mozdony a francia vasút egy ikonikus darabja, amely a hatvanas években vált ismertté megbízhatóságáról és hatékonyságáról az országos vonalakon.

Történeti háttér és gyártás

Az SNCF Class BB 25100 elektromos mozdonyok a francia vasúttársaság, a Société nationale des chemins de fer français (SNCF) részére készültek. Fejlesztésük a 1960-as évek elején indult, a cél a vasúti rendszer villamosításának kibővítése volt. Ezek a mozdonyok a BB 8500 sorozat alapjaira épültek, és az Alstom gyártotta őket.

A gyártási folyamat 1964-ben kezdődött, és összesen 20 darab készült belőlük. A BB 25100 sorozat mozdonyai a francia vasúthálózat számára készültek, ezért leginkább a nemzeti hálózaton használták őket.

Technikai jellemzők

Az SNCF Class BB 25100 egy kétáramú elektromos mozdony, amely képes mind a 1,5 kV DC, mind a 25 kV, 50 Hz AC feszültségű hálózatokon üzemelni. Ez különleges rugalmasságot biztosított használatuk során.

  • Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
  • Teljesítmény: 4000 kW
  • Maximális sebesség: 160 km/h
  • Hossz: 16,68 méter
  • Futómű és fékrendszer: Elektrodinamikus fékezés

Szolgálati történelem

Az SNCF Class BB 25100 mozdonyokat elsősorban Franciaország területén használták vegyes szolgálatban, beleértve a személy- és tehervonatok vontatását is. Kifejezetten a franciaországi villamosított vonalakra tervezték őket, és nagy sebességgel tudtak közlekedni, ami előnyt jelentett a vasúti hálózat fejlesztése során.

Az utolsó példányokat a 1990-es évek végén vonták ki a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Információk szerint nem maradt fenn megőrzött példány az SNCF Class BB 25100 mozdonyokból, így múzeumi kiállításokban sem szerepelnek.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az SNCF Class BB 25100 mozdonyok nem annyira ismert modelljei a francia vasúti történelemnek, a kétáramú rendszerük miatt technológiai szempontból érdekesek és fontosak voltak a korszak villamosítási törekvései során.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Tengelyelrendezés Bo’Bo’
Teljesítmény 4000 kW
Maximális sebesség 160 km/h
Hossz 16,68 méter

Hivatkozások

További információk az SNCF Class BB 25100-ról

Képek

Források: Wikipédia, Google