Történeti háttér és gyártás
A SNCF Class BB 25150 egy francia gyártmányú, többáramnemű elektromos mozdony, amelyet az SNCF (Francia Nemzeti Vasúttársaság) számára fejlesztettek ki. A típus gyártását a francia Alsthom vállalat végezte 1967-ben. A fejlesztés célja olyan mozdony létrehozása volt, amely képes különböző áramnemű vasúti hálózatokhoz alkalmazkodni, ezáltal növelve a francia vasút rugalmasságát és hatékonyságát.
- Gyártó: Alsthom
- Gyártási év: 1967
- Megrendelő: SNCF
- Példányszám: 20 darab
Technikai jellemzők
A BB 25150 mozdony elektromos meghajtású, amely különböző áramnemeken működik, beleértve a 1,5 kV DC és a 25 kV AC rendszereket. A mozdonyokat két forgóvázzal látták el, amelyek B’B’ tengelyelrendezést biztosítanak. A maximális sebességük 160 km/h, ami lehetővé teszi a gyorsvonati szolgáltatásokat is.
- Meghajtás: Elektromos
- Maximális sebesség: 160 km/h
- Tengelyelrendezés: B’B’
- Áramnem: 1,5 kV DC és 25 kV AC
Szolgálati történelem
A BB 25150 mozdonyokat széles körben használták Franciaországban különböző típusú szolgáltatásokban, beleértve az elővárosi és gyorsvonati közlekedést is. A mozdonyok kiválóan teljesítettek és hozzájárultak az SNCF rugalmasságának növeléséhez. A flotta nagy része az 1990-es évek végére kivonásra került a forgalomból a modernizációs programoknak köszönhetően.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik BB 25150 mozdony megőrzésre került volna múzeumi célokra, vagy részt venne nosztalgia üzemeltetésben. A típust a szolgálatból való kivonásuk után selejtezték.
Érdekességek és kulturális hatás
A BB 25150 mozdonyok nem váltak kulturális ikonokká, és nem jelentek meg széles körben a médiában. Modellvasúti formában azonban néha előfordulnak, evidenciaként szolgálva a francia vasút történelmi technikai fejlődésének.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_25150
Képek
Források: Wikipédia, Google