Történeti háttér és gyártás
Az SNCF Class BB 25200 mozdonyokat a franciaországi vasúti közlekedés igényeinek kielégítésére fejlesztették ki. Ez a mozdonytípus a francia nemzeti vasúttársaság, az SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français) flottájának része volt. A gyártást a francia Alstom végző vállalat végezte, ami a vasúti járművek gyártásában élen jár. Az első példányok 1965-ben gördültek ki a gyárkapun, és a gyártás 1975-ig tartott.
A BB 25200 sorozatot leginkább sokoldalúsága miatt értékelték. A mozdonyokat elővárosi és regionális vonatok vontatására tervezték, hogy megfeleljenek a változó utasforgalmi igényeknek Franciaország szerte.
Technikai jellemzők
Az SNCF Class BB 25200 mozdonyok elektromos meghajtásúak, amely a korszerű vasúti közlekedés egyik alapvető technikai jellemzője volt. A mozdonyok többfeszültségű rendszerrel rendelkeztek, ami lehetővé tette, hogy különböző áramellátású pályákon is működhessenek, így rugalmasabbak voltak a használatban.
- Teljesítmény: 4010 kW
- Tengelyelrendezés: Bo-Bo
- Maximális sebesség: 160 km/h
- Hossz: 16,68 méter
- Tömeg: 88 tonna
- Fékrendszer: Elektropneumatikus fékek
Szolgálati történelem
A BB 25200 mozdonyok Franciaország különböző részein szolgáltak, és mind személyszállító, mind tehervonatok élén megállták a helyüket. Az évtizedek során a fleet jelentős felújításokon esett át, hogy megfeleljen az új hatósági és üzemeltetési követelményeknek. A mozdonyokat leginkább az SNCF üzemeltette.
A mozdonyok kivonására fokozatosan került sor az ezredfordulót követően, mivel újabb és korszerűbb modellek váltak elérhetővé. Ennek ellenére egyes példányok még hosszú ideig szolgálatban maradtak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A BB 25200 sorozatból néhány mozdony megőrzésre került, kiállítva különböző múzeumokban. Ezek a gépek ma már többnyire csak nosztalgiavonatok részeként közlekednek, vagy múzeumi darabként tekinthetők meg.
Érdekességek és kulturális hatás
A BB 25200 mozdonyok Franciaország vasúti történelmének ikonikus részei. A modellvasúti rajongók körében is népszerű, több gyártó készített róla méretarányos modelleket. Az elektromos mozdonyok fejlesztésében játszott szerepük miatt a vasútbarátok körében is kedvelt téma.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Maximális sebesség | 160 km/h |
Teljesítmény | 4010 kW |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo |
Hossz | 16,68 méter |
Tömeg | 88 tonna |
Fékrendszer | Elektropneumatikus |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_25200
Képek
Források: Wikipédia, Google