Történeti háttér és gyártás
Az SNCF Class BB 37000 egy elektromos mozdony, amelyet a francia Alstom vállalat fejlesztett ki. Ezt a típust a francia nemzeti vasúttársaság, az SNCF kérésére gyártották, hogy kielégítsék az európai vasúti hálózat növekvő villamosítási igényeit. A mozdony gyártása 2004-ben kezdődött. Az Alstom Belfort-i gyáregységében készítették, és összesen 60 darabot gyártottak belőle.
Technikai jellemzők
Az SNCF Class BB 37000 egy többáramnemű elektromos mozdony, amely többféle elektromos feszültséggel is képes működni, így alkalmas nemzetközi forgalomra is. A mozdonyok három különböző feszültségen működnek: 1.5 kV egyenáram, 15 kV 16.7 Hz váltóáram és 25 kV 50 Hz váltóáram. Ez lehetővé teszi, hogy különböző európai országokban is használják.
- Teljesítmény: 4,200 kW
- Maximális sebesség: 200 km/h
- Hossz: 19.72 méter
- Tömeg: 90 tonna
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
- Tengelytáv: 2600 mm
- Fékrendszer: Elektropneumatikus fékek
Szolgálati történelem
Az SNCF Class BB 37000 mozdonyokat elsősorban Franciaországban alkalmazták, de a nemzetközi vonalakon is bevetették őket, különösen azokban az országokban, ahol a feszültség kompatibilis. Főként tehervonatok vontatására használták őket, de alkalmasak voltak személyszállításra is. Az SNCF mozdonyai ma is aktív szolgálatban állnak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármely SNCF Class BB 37000 mozdony múzeumban lenne kiállítva, vagy hogy bármelyiküket megőrizték volna történelmi vagy nosztalgikus célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
A mozdonyok jelentősége abban áll, hogy a többáramnemű képességük révén határokon átnyúló üzemelést is lehetővé tesznek, ami az európai vasúthálózat integrációjának fontos eleme. Ez a tulajdonság jelentős mértékben hozzájárult a nemzetközi vasúti közlekedés fejlődéséhez.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |