Történeti háttér és gyártás
Az SNCF Class BB 47000 sorozatú elektromos mozdonyokat az Alstom France gyártotta. A típus fejlesztése és gyártása 2003-ban kezdődött, hogy kielégítse az SNCF, a francia államvasutak igényeit. A BB 47000 sorozat célja a teherszállítás hatékonyságának növelése volt Franciaországban, emellett modern technológiával kívánták felszerelni a járműveket a megbízhatóság növelése érdekében.
Technikai jellemzők
Az SNCF Class BB 47000 egy elektromos meghajtású mozdony. A mozdony egyaránt alkalmazható különböző áramrendszerekhez igazodva, mely rugalmas felhasználást tesz lehetővé. A mozdony teljesítménye jelentős, ami lehetővé teszi nagy súlyú tehervonatok továbbítását is. A BB 47000 sorozat maximális sebessége elérheti a 140 km/h-t. A jármű tengelyelrendezése B’B’, ami a stabilitást és a teherbírást segíti elő. A mozdony modern fékrendszere biztosítja a biztonságos és hatékony megállást.
Szolgálati történelem
Az SNCF Class BB 47000 sorozatú mozdonyait elsősorban Franciaországban használták, főleg a teherszállítás területén. A mozdonyok megbízhatóságukról és nagy teljesítményükről voltak ismertek. Az SNCF ezen mozdonyokat a teherforgalomban alkalmazta, ahol kiemelkedtek hatékonyságukkal és rugalmasságukkal. Az évek során ezek a mozdonyok fontos szereplői voltak a francia vasúti teherszállításnak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy az SNCF Class BB 47000 mozdonyok közül bármelyik múzeumban található vagy megőrzésre került volna. Ezek a mozdonyok főként üzemi célokra készültek, így múzeumi szerepük nem jelentős.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SNCF Class BB 47000 mozdonyokkal kapcsolatban különleges becenevekről vagy kulturális hatásokról nincs információ. Ezek a mozdonyok elsősorban funkcionális célokra készültek, így a modellvasúti elterjedtség vagy kulturális megjelenésük kevésbé jelentős.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |