Történeti háttér és gyártás
Az SNCF Class BB 61000 dízelmozdonyt a francia államvasutak, az SNCF számára fejlesztették ki. A mozdonyok gyártását a franciaországi Alstom vállalat végezte 2002-ben. Ennek a mozdonytípusnak a kifejlesztése azzal a céllal történt, hogy hatékonyabb és korszerűbb dízelmozdonyokat biztosítson a francia vasúthálózat számára. Az ilyen típusú mozdonyokra nagy szükség volt, mivel a vasúti közlekedés modernizálása és kapacitásának növelése egyre inkább előtérbe került az új évezred elején.
Technikai jellemzők
Az SNCF Class BB 61000 dízelmozdony technikai jellemzői a következők:
- Hajtásrendszer: Dízelmotorral meghajtott elektromos rendszer.
- Teljesítmény: Képes arra, hogy a magas elvárásoknak is megfeleljen a francia vasúthálózaton.
- Tengelyelrendezés: B’B’ konfiguráció.
- Maximális sebesség: Az adott mozdony maximális sebessége körülbelül 120 km/h.
- Méretek: A mozdony pontos méreteit nem részletezik, de a modern vasúti szabványoknak megfelelően tervezték.
- Futómű: Modern konstrukció a stabilitás és a hatékony erőátvitel érdekében.
Szolgálati történelem
A SNCF Class BB 61000 típusú mozdonyokat Franciaországban alkalmazták, főként teherszállítási célokra. Ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak a gazdaságos és hatékony teherszállításban az ország vasúthálózatán. Kivonásuk vagy selejtezésük időpontjára vonatkozóan jelenleg nincs megbízható információ.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy az SNCF Class BB 61000 mozdonyok közül bármelyik is megőrzésre került volna múzeumban vagy nosztalgiavonatként üzemelne.
Érdekességek és kulturális hatás
Közvetlen kulturális hatás vagy érdekességek az SNCF Class BB 61000 mozdonyokkal kapcsolatban nem állnak rendelkezésre. Modellvasúti körökben sem számítanak széles körben elterjedtnek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |