Történeti háttér és gyártás
Az SNCF Class BB 69000 egy francia dízelmozdony, amelyet a 20. század közepén fejlesztettek ki a francia állami vasutak számára. A típust a Brissonneau et Lotz nevű vállalat gyártotta 1964-ben, hogy a francia vasúti infrastruktúrát korszerűsítse és bővítse. Az SNCF, a Francia Államvasutak, azért rendelte meg, hogy többek között a gőzmozdonyok leváltására, valamint a nem villamosított vonalakon való közlekedésre szolgáljon. Összesen két példány készült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A BB 69000 egy dízel-elektromos meghajtású mozdony, amelynek teljesítménye körülbelül 800 kW. A mozdonynak Bo-Bo tengelyelrendezése van, ami azt jelenti, hogy mindegyik forgóváz két tengellyel rendelkezik, mindkettő hajtott. Az elérhető maximális sebesség 140 km/h. A mozdonyok hossza körülbelül 17 méter, és a normál üzemelés során főként teherszállításra használták őket.
Szolgálati történelem
A BB 69000 mozdonyokat a Francia Államvasutak (SNCF) üzemeltette, elsősorban teherszállítási feladatokra a nem villamosított vonalakon. Szolgálatuk során megbízhatónak bizonyultak, bár csak két példány készült belőlük, és így korlátozott szerepük volt a francia vasúti hálózatban. A mozdonyokat végül kivonták a forgalomból, helyüket modernebb típusok vették át.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ megőrzött vagy múzeumban kiállított BB 69000 mozdonyról. Úgy tűnik, hogy a típus nem maradt fenn a nosztalgikus vasúti vonalak vagy múzeumok számára.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SNCF Class BB 69000 egy kevéssé ismert típus, amely nem szerzett nagy népszerűséget vagy kulturális hatást. Modellvasúti körökben sem vált elterjedtté, és nem található meg gyakran a vasúti témájú filmekben vagy könyvekben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Teljesítmény | 800 kW |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo |
Maximális sebesség | 140 km/h |
Hossz | 17 méter |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_69000
Képek
Források: Wikipédia, Google