Történeti háttér és gyártás
Az SNCF Class BB 69400 dízelmozdonyokat a francia SNCF vasúttársaság számára fejlesztették ki. Ezek a mozdonyok a már meglévő BB 66000 sorozat továbbfejlesztett változatai, melyeket 1968-tól kezdtek el gyártani. Az igény az új sorozatra a megnövekedett teherszállítási kapacitás szükséglete miatt merült fel, valamint a modernizáció és hatékonyság növelése érdekében. A mozdonyok gyártását a franciaországi Alstom cég végezte.
Technikai jellemzők
- Hajtásrendszer: Dízel
- Teljesítmény: Megfelelő teljesítményszint a tehervonatok üzemeltetéséhez
- Tengelyelrendezés: B’B’ (két forgóváz, mindegyik két hajtott tengellyel)
- Maximális sebesség: Körülbelül 120 km/h
- Méretek: Alkalmas a francia vasúti hálózat hagyományos méreteire
- Futómű: Két forgóváz, mindegyik két tengellyel
- Fékrendszer: Pneumatikus fékrendszer a biztonságos megállás érdekében
- Vezérlés: Manuális, a korszak technológiai szintjének megfelelően
Szolgálati történelem
Az SNCF Class BB 69400 sorozatot főként Franciaországban használták, különböző tehervonati szolgálatokhoz. Idővel azonban ezek a mozdonyok elöregedtek, és a modernabb dízelmozdonyok váltották fel őket. A sorozat bizonyos darabjai a 2000-es évek elejéig üzemeltek, mielőtt végleg kivonták volna őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy az SNCF Class BB 69400 sorozatból bármelyik példányt múzeumban őriznék vagy nosztalgiajáratokban használnák.
Érdekességek és kulturális hatás
- A BB 69400 mozdonyok közismertek voltak megbízhatóságukról és sokoldalúságukról, ami miatt népszerűek voltak a személyzet körében.
- A mozdonyok nem kerültek említésre különleges kulturális eseményekben vagy filmekben, de a vasúttörténelem kedvelői között ismertek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1968 |
Tengelyelrendezés | B’B’ |
Maximális sebesség | Körülbelül 120 km/h |
Hivatkozások
SNCF Class BB 69400 Wikipédia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google