Történeti háttér és gyártás
A SNCF Class BB 900 elektromos mozdonyokat az 1930-as évek közepén fejlesztették ki Franciaországban. A gyártás 1936-ban kezdődött, amikor a Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF), a francia állami vasúttársaság, úgy döntött, hogy modern, elektromos hajtású mozdonyokat vezet be a vasúthálózatán.
A BB 900 sorozat célja az volt, hogy növelje a vonatok sebességét és hatékonyságát az elektromos vonalak mentén. A mozdonyokat főként a franciaországi fővonalakon alkalmazták, így csökkentve a dízel és gőzhajtású járművek függőségét. A gyártást a francia Alsthom cég végezte, amelyik akkoriban jelentős szereplő volt az elektromos vasúti járművek piacán.
Összesen 35 darab ilyen mozdonyt készítettek ebben a sorozatban.
Technikai jellemzők
A SNCF Class BB 900 mozdonyok teljes mértékben elektromos hajtásrendszerrel rendelkeztek, ami a korszak technológiai újításait tükrözi. A mozdony tengelyelrendezése B’B’ besorolást kapott, ami azt jelenti, hogy négy tengelye volt, mindegyik külön hajtást kapott.
A mozdonyok maximális sebessége elérte a 90 km/h-t, ami akkoriban jelentős előrelépést jelentett a vasúti közlekedésben. A teljesítményük 1,320 kW volt, ami lehetővé tette, hogy gyorsan és hatékonyan közlekedjenek a hálózaton.
Szolgálati történelem
A SNCF Class BB 900 mozdonyokat főként Franciaországban használták, különféle személy- és tehervonatok továbbítására. Szerepük jelentős volt az ország vasúti infrastruktúrájának modernizálásában, és hozzájárultak az elektromos vasúti közlekedés elterjedéséhez. A mozdonyokat az 1950-es évek végéig használták, amikor is modernebb típusok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
- Jelenleg nincs információ arról, hogy a SNCF Class BB 900 sorozatból megőriztek volna bármilyen példányt múzeumi kiállításra vagy nosztalgia célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
Noha a SNCF Class BB 900 sorozat fontos szerepet játszott a francia vasúti közlekedés fejlődésében, nem vált olyan kulturális ikonná, mint néhány más jármű. Emiatt modellvasúti kiadásaik és a popkultúrában való megjelenésük korlátozott.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Tengelyelrendezés | B’B’ |
Teljesítmény | 1,320 kW |
Maximális sebesség | 90 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_900
Képek
Források: Wikipédia, Google