SNCF Class CC 1100 elektromos mozdony

Az SNCF Class CC 1100 elektromos mozdony az 1940-es években készült Franciaországban, kiemelkedve a vasúti történelemben megbízható és hatékony szolgálatával a tolatási feladatok során.

Történeti háttér és gyártás

Az SNCF Class CC 1100 elektromos mozdonyokat az 1930-as években fejlesztették ki, hogy megfeleljenek a Franciaországban növekvő igényeknek a hatékony és megbízható vasúti közlekedés iránt. A CC 1100 sorozatot a francia nemzeti vasúttársaság, az SNCF rendelte meg, hogy különféle vasúti fuvarfeladatokat lásson el.

Az első példányokat 1937-ben kezdték gyártani. A sorozat a francia vasúti mozdonygyártás egyik fontos fejlesztése volt ebben az időszakban. A gyártást a francia Alsthom vállalat végezte, amely akkoriban már ismert volt a villamos mozdonyok tervezésében és gyártásában.

Technikai jellemzők

A CC 1100 mozdonyok elektromos meghajtásúak voltak, ami azt jelentette, hogy külső áramforrásból, például felsővezetékről nyerték az energiát. A tengelyelrendezésüket CC-vel jelölték, ami azt jelenti, hogy három hajtott tengellyel rendelkeztek mindkét forgóvázban.

  • Teljesítmény: Az elektromos rendszernek köszönhetően jól alkalmazkodtak a húzóerő és gyorsulás különféle igényeihez.
  • Maximális sebesség: A mozdonyok képesek voltak viszonylag magas sebességen működni, bár pontos adat a sebességről nem áll rendelkezésre.
  • Méretek: A mozdonyok méretei a korabeli szabványoknak megfelelőek voltak a francia vasúti hálózaton.

Szolgálati történelem

A CC 1100 sorozatú mozdonyok a francia vasúti hálózat különböző részein szolgáltak, főként teherszállítási feladatokra. Az SNCF flottájában ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak, mivel hozzájárultak a vasúti szállítás megbízhatóságának és hatékonyságának növeléséhez.

A mozdonyok pontos kivonási időpontjai nem ismertek, de a technika fejlődésével fokozatosan leváltották őket újabb típusú mozdonyok.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A jelenlegi információk szerint nem maradt fenn megőrzött példány a CC 1100 sorozatból, így azok nem tekinthetők meg múzeumban vagy nosztalgiajáratokban.

Érdekességek és kulturális hatás

  • Egyedi tengelyelrendezésük miatt a CC 1100 mozdonyok különösen érdekesek a vasúttörténet rajongói számára.
  • Ezek a mozdonyok a modellvasúti közösségekben is keresettek, bár nem áll rendelkezésre széleskörű kereskedelmi modelljük.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

Forrás

Képek

Források: Wikipédia, Google