Történeti háttér és gyártás
Az SNCF Class CC 65000 dízelmozdonyt azért fejlesztették ki, hogy megfeleljen a francia vasúttársaság, az SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français) igényeinek. A mozdony célja az volt, hogy megbízható dízelhajtású járművet biztosítson a nehéz tehervonatok számára, különösen olyan területeken, ahol az elektromos hajtás nem volt gazdaságosan megvalósítható. A gyártást a Schneider et Cie és a Brissonneau et Lotz cégek végezték, az első példányok 1957-ben készültek el. Az SNCF Class CC 65000 mozdonyokból összesen 20 darabot gyártottak.
Technikai jellemzők
Az SNCF Class CC 65000 egy dízelmozdony, amelyet egy Sulzer 12LDA28 típusú dízelmotor hajt meg. A gép teljesítménye 2,000 lóerő, ami lehetővé teszi, hogy a mozdony akár 120 km/h sebességgel is haladjon. A mozdony tengelyelrendezése Co’Co’, ami azt jelenti, hogy hat tengelye van, mindegyik külön hajtott. A mozdonyok hossza körülbelül 20,19 méter.
- Teljesítmény: 2,000 lóerő
- Maximális sebesség: 120 km/h
- Tengelyelrendezés: Co’Co’
- Hossz: 20,19 méter
Szolgálati történelem
Az SNCF Class CC 65000 mozdonyokat főként tehervonatok vontatására használták Franciaországban. Kiemelkedtek a nehéz teherszállítási feladatokban, különösen olyan vonalakon, ahol az elektromos üzem nem volt elérhető. Az 1980-as évekre a legtöbb ilyen mozdonyt kivonták a forgalomból, ahogyan az újabb, hatékonyabb dízel- és elektromos mozdonyok elérhetővé váltak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Néhány SNCF Class CC 65000 mozdonyt megőriztek múzeumi célokra, és bizonyos francia vasúttörténeti eseményeken, nosztalgiavonatként is részt vesznek. Ezeket általában muzeális társaságok és vasúttörténeti klubok üzemeltetik és tartják karban.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SNCF Class CC 65000 mozdonyokat a francia vasúti rajongók körében különösen kedvelték masszív megjelenésük és megbízhatóságuk miatt. Modellvasúti gyártók, mint például a Jouef, népszerű méretarányos modellként kínálták ezeket a mozdonyokat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Teljesítmény | 2,000 lóerő |
Maximális sebesség | 120 km/h |
Tengelyelrendezés | Co’Co’ |
Hossz | 20,19 méter |