Történeti háttér és gyártás
Az SNCF Class Y 7100 egy dízel-vontatású mozdonyosztály, amelyet az SNCF, Franciaország nemzeti vasúttársasága használt. A mozdonyok gyártását 1958-ban kezdték el a Billard vállalatnál. Ezeket a mozdonyokat elsősorban könnyű tolatási feladatok ellátására tervezték.
A mozdonyok gyártásának célja az volt, hogy hatékony és megbízható megoldást nyújtsanak az ipari és kisebb vasútvonalakon történő tehervonati feladatok ellátására. A gyártás során összesen 210 példány készült el az Y 7100 sorozatból.
Technikai jellemzők
Az SNCF Class Y 7100 mozdonya dízel hajtású, egyszerű és robusztus kialakítású jármű. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 60 km/h, ami elegendő a tolatási műveletekhez és rövid távú szállításokhoz.
- Hajtásrendszer: Dízel
- Tengelyelrendezés: B tengelykonfiguráció, ami két hajtott tengelyt jelent
- Teljesítmény: A mozdony teljesítményéről kevés adat áll rendelkezésre, de a kis méretű dízelmotorok jellemzően 150-300 lóerő között mozognak.
Szolgálati történelem
Az SNCF Class Y 7100 mozdonyokat főként Franciaország különböző ipari telephelyein és kisebb vasútvonalain használták. A mozdonyok kiválóan teljesítettek a velük szemben támasztott elvárásoknak megfelelően, és bár szolgálati idejük során több modernizáción is átestek, a legtöbb példányt az idő előrehaladtával fokozatosan kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több SNCF Class Y 7100 mozdony is fennmaradt, amelyeket muzeális célokra vagy nosztalgiautakra használnak. Ezek a mozdonyok több francia múzeumban és vasúttörténeti parkban is megtekinthetők.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a SNCF Class Y 7100 mozdonyok nem tettek szert különösebb hírnévre a közvélemény előtt, a francia vasúttörténet kedvelői között népszerűek. A mozdonyok robusztus és megbízható kialakítása miatt különböző modellvasúti készletekben is megjelentek, több neves gyártó is készített róluk méretarányos modelleket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |