Soo Line 2719 gőzmozdony

A Soo Line 2719 gőzmozdony egy lenyűgöző példája az amerikai vasúti történelemnek, amely évtizedeken át szállította az utasokat, és ma már múzeumi darabként csodálható meg.

Történeti háttér és gyártás

A Soo Line 2719 gőzmozdony az American Locomotive Company (ALCO) berkein belül készült 1923-ban. Ez a mozdony a Minneapolis, St. Paul and Sault Ste. Marie Railroad, ismertebb nevén Soo Line számára készült, amely az Egyesült Államok északi részén működött. A mozdonyt a személyszállítási igények növekedése miatt fejlesztették ki, hogy hatékonyabbá váljanak a vasúti közlekedés ezen szegmensében.

Technikai jellemzők

A Soo Line 2719 egy gőzmeghajtású mozdony, amely a 4-6-2-es tengelyelrendezést használja. Ez három hajtott tengelyt és két futótengelyt jelent elöl, ami a stabilitást és a súlyelosztást szolgálja. A mozdony eredeti kialakításában képes volt elérni a 70 mérföld/órás (kb. 113 km/h) sebességet. Az akkori technológiai színvonalnak megfelelően működése telített gőzen alapult.

Szolgálati történelem

A Soo Line 2719 mozdonyt nagyrészt személyszállításra használták, főként a Wisconsin és Minnesota államok közötti útvonalakon. Szolgálati évei alatt több ezer utast szállított, mielőtt 1959-ben végleg kivonták a forgalomból. A kivonás egyik fő oka a dízelmozdonyok elterjedésében keresendő, mivel ezek gazdaságosabban és hatékonyabban üzemeltek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Soo Line 2719 mozdony megmaradt az utókor számára, és jelenleg is múzeumi szerepben tekinthető meg. A mozdonyt az Eau Claire, Wisconsin-i Lake Superior Railroad Museum őrzi. Bár korábban nosztalgiavonatok élén is futott, jelenleg statikus kiállítási darab.

Érdekességek és kulturális hatás

A Soo Line 2719 gőzmozdony a vasútrajongók körében nagy népszerűségnek örvend. Létezik több méretarányos modellje, amelyeket különböző modellvasúti gyártók készítettek. A mozdony emellett különféle vasútbarát rendezvényeken is szerepel, ahol az érdeklődők közelebbről is megismerkedhetnek vele.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-6-2
Maximális sebesség 70 mérföld/óra (kb. 113 km/h)

Hivatkozások

Soo Line 2719 – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google