Történeti háttér és gyártás
A Soo Line 2719 gőzmozdony az American Locomotive Company (ALCO) berkein belül készült 1923-ban. Ez a mozdony a Minneapolis, St. Paul and Sault Ste. Marie Railroad, ismertebb nevén Soo Line számára készült, amely az Egyesült Államok északi részén működött. A mozdonyt a személyszállítási igények növekedése miatt fejlesztették ki, hogy hatékonyabbá váljanak a vasúti közlekedés ezen szegmensében.
Technikai jellemzők
A Soo Line 2719 egy gőzmeghajtású mozdony, amely a 4-6-2-es tengelyelrendezést használja. Ez három hajtott tengelyt és két futótengelyt jelent elöl, ami a stabilitást és a súlyelosztást szolgálja. A mozdony eredeti kialakításában képes volt elérni a 70 mérföld/órás (kb. 113 km/h) sebességet. Az akkori technológiai színvonalnak megfelelően működése telített gőzen alapult.
Szolgálati történelem
A Soo Line 2719 mozdonyt nagyrészt személyszállításra használták, főként a Wisconsin és Minnesota államok közötti útvonalakon. Szolgálati évei alatt több ezer utast szállított, mielőtt 1959-ben végleg kivonták a forgalomból. A kivonás egyik fő oka a dízelmozdonyok elterjedésében keresendő, mivel ezek gazdaságosabban és hatékonyabban üzemeltek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Soo Line 2719 mozdony megmaradt az utókor számára, és jelenleg is múzeumi szerepben tekinthető meg. A mozdonyt az Eau Claire, Wisconsin-i Lake Superior Railroad Museum őrzi. Bár korábban nosztalgiavonatok élén is futott, jelenleg statikus kiállítási darab.
Érdekességek és kulturális hatás
A Soo Line 2719 gőzmozdony a vasútrajongók körében nagy népszerűségnek örvend. Létezik több méretarányos modellje, amelyeket különböző modellvasúti gyártók készítettek. A mozdony emellett különféle vasútbarát rendezvényeken is szerepel, ahol az érdeklődők közelebbről is megismerkedhetnek vele.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 |
Maximális sebesség | 70 mérföld/óra (kb. 113 km/h) |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google