Történeti háttér és gyártás
A South African Class 10C 4-6-2 gőzmozdonyokat 1910-ben gyártották, hogy kielégítsék a Dél-Afrikai Vasúttársaság növekvő igényeit. A mozdonyokat a North British Locomotive Company készítette, és elsősorban a személyszállító vonatok gyors és hatékony közlekedtetésére tervezték. A gyártás célja a vasúti infrastruktúra fejlesztése és a közlekedési kapacitás növelése volt. A gyártási helyszín a skót Glasgow, és az időszak alatt több tucat mozdony készült el ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A Class 10C gőzmozdonyok 4-6-2 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy négy vezetőtengely, hat hajtott tengely és kettő utótengely található rajtuk. Ezek a járművek gőzhajtással működtek, mely lehetővé tette a nagy sebességű személyszállítást. A mozdonyok maximális sebessége elérhette az 90 km/h-t, és tervezésük a hatékonyságot és a megbízhatóságot helyezte előtérbe. Bár pontos méretek és további adatok nem állnak rendelkezésre, a gőzmozdonyok tipikus jellemzői, mint például a hosszúság és súly, valószínűleg az akkori szabványokat követték.
Szolgálati történelem
A South African Class 10C mozdonyokat széles körben használták Dél-Afrikában, és jelentős szerepet játszottak a vasúti közlekedés fejlesztésében. Elsősorban személyszállító vonatok élén közlekedtek, bár bizonyos esetekben teherfuvarozásra is alkalmazták őket. A mozdonyok szolgálatban töltött éveik során több modernizáción estek át, hogy megfeleljenek a folyamatosan változó technológiai és közlekedési igényeknek. Pontos kivonási dátumok nem állnak rendelkezésre, de a gőzmozdonyok visszaszorulása a dízel és elektromos mozdonyok megjelenésével valószínűleg a 20. század közepére tehető.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem található konkrét információ arról, hogy léteznek-e megőrzött példányok a South African Class 10C mozdonyokból, vagy hogy ezek esetleg kiállításra kerültek volna múzeumokban. Mint a korszak számos más járműve, a többségük valószínűleg selejtezésre került.
Érdekességek és kulturális hatás
Az ilyen típusú gőzmozdonyok fontos szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti közlekedés fejlődésében, de különösebb kulturális hatásról vagy széles körű ismertségről nincs információ. A modellvasúti körökben és a vasúttörténet iránt érdeklődők körében azonban továbbra is érdeklődést kelthetnek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
South African Class 10C 4-6-2 – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google