Történeti háttér és gyártás
A South African Class 10E1, Series 1 elektromos mozdonyt a dél-afrikai vasúti igények kielégítésére fejlesztették ki, és gyártása 1987-ben kezdődött. A mozdonyokat az Union Carriage & Wagon (UCW) megbízásából a dél-afrikai vasutak számára készítették. A 10E1 sorozat célja az volt, hogy modernizálja és növelje a hatékonyságot az elektromos vontatásban Dél-Afrikában, különös tekintettel a tehervonatokra. Az UCW az izmok gyártási folyamata során együttműködött több mérnöki céggel, amely technikai támogatást és komponenst biztosított. A teljes sorozatból 50 darab készült.
Technikai jellemzők
A South African Class 10E1, Series 1 elektromos mozdony egy modern, nagy teljesítményű elektromos mozdony, amely több innovatív technológiával rendelkezik. Az elektromos hajtásrendszer magas szintű hatékonyságot biztosít, és a mozdony képes nagy terheket is könnyedén vontatni. A tengelyelrendezése Bo-Bo, azaz minden tengely külön motorral hajtott, ami előnyös a vonóerő elosztása szempontjából.
- Hajtás: Elektromos
- Teljesítmény: 3000 kW
- Maximális sebesség: 100 km/h
- Tömeg: 123 tonna
- Tengelytáv: 3.430 mm
Szolgálati történelem
A South African Class 10E1, Series 1 mozdonyokat elsősorban a dél-afrikai tehervonatok vontatására használták. Nagy kapacitásuk és megbízhatóságuk miatt gyorsan népszerűvé váltak a vasúti közlekedésben. A mozdonyok részt vettek a dél-afrikai vasútközlekedés modernizálásában, és számos vonalon használták őket. Kivonásukra a modernizációs intézkedések keretében került sor, amikor újabb típusok jelentek meg a piacon.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármely South African Class 10E1, Series 1 mozdonyt megőriztek volna múzeumi célokra. A legtöbb ilyen járművet selejtezték vagy átalakították más típusokba.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 10E1, Series 1 mozdonyok nem csak a dél-afrikai vasút történetében hagytak nyomot, hanem a modellvasút rajongói körében is népszerűek voltak. Számos modellgyártó készített méretarányos változatokat ezekből a mozdonyokból, amelyek a vasútmodellezők kedvelt darabjaivá váltak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo |
Teljesítmény | 3000 kW |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Tömeg | 123 tonna |