South African Class 10E1, Series 2 elektromos mozdony

Az 1980-as években bemutatott South African Class 10E1, Series 2 elektromos mozdonyok a dél-afrikai vasúti hálózat gerincét képezték, megbízhatóságukkal és teljesítményükkel jelentősen hozzájárulva a térség fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 10E1, Series 2 elektromos mozdonyokat a dél-afrikai Spoornet (most Transnet Freight Rail) részére fejlesztették ki. Ezek a mozdonyok az 1990-es évek elején készültek, válaszul az ország vasúti szállítmányozási igényeire. A gyártó az Union Carriage & Wagon (UCW) volt, amely Nigel városában található, Dél-Afrikában. Ezek az elektromos mozdonyok a nehéz tehervonatok vontatására készültek, és fontos szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti hálózat fejlesztésében.

Technikai jellemzők

A Class 10E1, Series 2 mozdony elektromos hajtású, háromfázisú váltakozó áramú (AC) motorokkal. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 100 km/h, amely ideálissá tette őket a nehéz teherszállítási célokra. A tengelyelrendezésük Bo-Bo, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázukon 2-2 hajtott tengely található. Az ilyen elrendezés segít a mozdonyoknak a nagyobb húzóerő elérésében, különösen a meredek lejtőkkel rendelkező vonalakon.

  • Hajtásrendszer: Elektromos
  • Teljesítmény: Magas teljesítményű
  • Tengelyelrendezés: Bo-Bo
  • Maximális Sebesség: 100 km/h

Szolgálati történelem

A mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, ahol a Spoornet vasúttársaság üzemeltette őket. Az 1990-es években üzembe helyezett mozdonyok nagy terhelhetőségükkel és megbízhatóságukkal kiválóan szolgálták az ország bányászati és szállítási ágazatát. Nem volt ritka, hogy ezeket a mozdonyokat hosszú tehervonatok élén látták, amelyeket a bányákból a kikötőkbe vagy más ipari központokba szállították. A mozdonyok számos évig maradtak szolgálatban, a technológiai fejlődés és a modernizáció felváltotta őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A jelenlegi ismeretek szerint nincsenek megőrzött példányai a South African Class 10E1, Series 2 mozdonyoknak. Ezeket a mozdonyokat jellemzően nem állították ki múzeumokban, mivel túlnyomórészt ipari célokra használták őket.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár nem váltak híressé a köznyelvben vagy konkrét beceneveken, a Class 10E1, Series 2 mozdonyok jelentős szerepet játszottak Dél-Afrika ipari fejlődésében. A modellvasút-gyártók közt nem vált különösebben népszerűvé, így méretarányos másolatok nem elterjedtek. Nincs ismert dokumentáció a mozdonyok filmekben vagy más médiaformákban való szerepeltetéséről sem.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Tengelyelrendezés Bo-Bo
Maximális Sebesség 100 km/h

Hivatkozások

Forrás: Wikipedia – South African Class 10E1, Series 2