Történeti háttér és gyártás
A South African Class 10E1, Series 2 elektromos mozdonyokat a dél-afrikai Spoornet (most Transnet Freight Rail) részére fejlesztették ki. Ezek a mozdonyok az 1990-es évek elején készültek, válaszul az ország vasúti szállítmányozási igényeire. A gyártó az Union Carriage & Wagon (UCW) volt, amely Nigel városában található, Dél-Afrikában. Ezek az elektromos mozdonyok a nehéz tehervonatok vontatására készültek, és fontos szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti hálózat fejlesztésében.
Technikai jellemzők
A Class 10E1, Series 2 mozdony elektromos hajtású, háromfázisú váltakozó áramú (AC) motorokkal. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 100 km/h, amely ideálissá tette őket a nehéz teherszállítási célokra. A tengelyelrendezésük Bo-Bo, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázukon 2-2 hajtott tengely található. Az ilyen elrendezés segít a mozdonyoknak a nagyobb húzóerő elérésében, különösen a meredek lejtőkkel rendelkező vonalakon.
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Teljesítmény: Magas teljesítményű
- Tengelyelrendezés: Bo-Bo
- Maximális Sebesség: 100 km/h
Szolgálati történelem
A mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, ahol a Spoornet vasúttársaság üzemeltette őket. Az 1990-es években üzembe helyezett mozdonyok nagy terhelhetőségükkel és megbízhatóságukkal kiválóan szolgálták az ország bányászati és szállítási ágazatát. Nem volt ritka, hogy ezeket a mozdonyokat hosszú tehervonatok élén látták, amelyeket a bányákból a kikötőkbe vagy más ipari központokba szállították. A mozdonyok számos évig maradtak szolgálatban, a technológiai fejlődés és a modernizáció felváltotta őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A jelenlegi ismeretek szerint nincsenek megőrzött példányai a South African Class 10E1, Series 2 mozdonyoknak. Ezeket a mozdonyokat jellemzően nem állították ki múzeumokban, mivel túlnyomórészt ipari célokra használták őket.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár nem váltak híressé a köznyelvben vagy konkrét beceneveken, a Class 10E1, Series 2 mozdonyok jelentős szerepet játszottak Dél-Afrika ipari fejlődésében. A modellvasút-gyártók közt nem vált különösebben népszerűvé, így méretarányos másolatok nem elterjedtek. Nincs ismert dokumentáció a mozdonyok filmekben vagy más médiaformákban való szerepeltetéséről sem.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo |
Maximális Sebesség | 100 km/h |