South African Class 11 2-8-2 gőzmozdony

A South African Class 11 2-8-2 gőzmozdony a vasúti történelem egyik ikonikus alakja, amely a 20. század elején járta Dél-Afrika sínpályáit, megbízhatóságával és teljesítményével hozzájárulva a régió fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 11 2-8-2 gőzmozdonyt 1904-ben gyártották a dél-afrikai vasút igényeire. Ezt a típust az American Locomotive Company (ALCO) készítette, hogy megfeleljen a dél-afrikai vasúti hálózat növekvő teherszállítási igényeinek. Az ALCO a mozdonyok fejlesztésében és gyártásában vezető szerepet töltött be az Egyesült Államokban, és számos típusuk népszerű volt a nemzetközi piacokon is.

  • Gyártó: American Locomotive Company (ALCO)
  • Gyártási év: 1904
  • Példányszám: 27 darab
  • Megrendelő: Dél-afrikai vasút

Technikai jellemzők

A Class 11 2-8-2 gőzmozdony hajtásrendszere a gőzerőn alapul, amely a kor technológiájával összhangban fejlett mérnöki megoldásokat alkalmazott. A mozdony tengelyelrendezése 2-8-2, amely arra utal, hogy két vezető-, nyolc hajtott- és két hátsó segédtengelye van, ezzel biztosítva a stabilitást és a hatékony erőátvitelt.

  • Maximális sebesség: Nincs pontos adat
  • Hajtásrendszer: Gőz

Szolgálati történelem

A South African Class 11 2-8-2 gőzmozdonyt elsősorban a dél-afrikai vasúti teherszállításban használták. Szerepet kapott a hosszabb vasúti vonalak kiszolgálásában, ahol a gőzmozdonyok erejére és megbízhatóságára volt szükség. A szolgálati évei alatt a mozdonyok számos területen bizonyították hatékonyságukat, és több évtizedig szolgálták a dél-afrikai vasúthálózatot.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos, jelenleg nincs információ megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről a dél-afrikai Class 11 gőzmozdonnyal kapcsolatban. Ez a típus nem maradt fenn nosztalgikus használatra vagy kiállításra.

Érdekességek és kulturális hatás

A Class 11 mozdonyokkal kapcsolatos érdekességek közt szerepel, hogy bár nem rendelkeztek különleges becenevekkel vagy köznyelvi elnevezésekkel, a dél-afrikai vasút történetében jelentős mértékben hozzájárultak a teherszállítás fejlődéséhez. Modellvasúti körökben nincs információ arról, hogy a Class 11 típus elterjedt volna.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_11_2-8-2

Képek

Források: Wikipédia, Google