South African Class 14 4-8-2 gőzmozdony

A South African Class 14 4-8-2 gőzmozdony jelentős szerepet játszott a dél-afrikai vasutak fejlődésében, erős teljesítményével és megbízhatóságával hosszú időn át szolgálva a közlekedést.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 14 4-8-2 gőzmozdonyokat 1913-ban gyártották a dél-afrikai vasúti hálózat igényeinek kielégítésére. Ezt a sorozatot a dél-afrikai államvasutak számára fejlesztették ki, hogy az ország egyre növekvő vasúti közlekedési igényét támogassák. A mozdonyokat a North British Locomotive Company gyártotta, amely Glasgowban, Skóciában található.

Technikai jellemzők

A South African Class 14 mozdony egy gőzmeghajtású vasúti jármű, amelyet az „Atlantic” típusú hajtásrendszerrel szereltek fel (4-8-2 tengelyelrendezés). A gőzmozdony jellegzetes hajtóművel rendelkezik, amelyet a kazán által termelt gőz működtet. Bár a maximális sebessége nem áll rendelkezésre, ezek a mozdonyok jellemzően közepes sebességre lettek tervezve, hogy hatékonyan szállítsák a teherszállítmányokat és az utasokat hosszú távon.

Szolgálati történelem

A mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, ahol a vasútvonalak közötti teher- és személyközlekedést segítették. A Class 14 mozdonyok a dél-afrikai vasutak mindennapi működésének fontos részét képezték. Az idő múlásával és a modernizáció előrehaladtával, ezeket a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból, helyüket átadva a fejlettebb dízel- és elektromos hajtású járműveknek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik South African Class 14 mozdony fennmaradt volna múzeumi bemutatóra vagy nosztalgia célokra. Ezen típus esetében nem találunk adatokat megőrzött példányokról.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 14 gőzmozdonyok különlegessége az időszakban rejlik, amelyben gyártották. Ezek a mozdonyok a 20. század eleji vasúti technológia fejlődésének egy fontos részét képezik, és hozzájárultak a dél-afrikai közlekedési infrastruktúra kialakításához. Modellvasúti formájuk nem ismert széles körökben, és a kulturális hatásuk inkább a helyi, történelmi jelentőségükben rejlik.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1913
Tengelyelrendezés 4-8-2

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_14_4-8-2

Képek

Források: Wikipédia, Google