Történeti háttér és gyártás
A South African Class 14B 4-8-2 gőzmozdonyt a 20. század elején fejlesztették ki, hogy kielégítsék a Dél-Afrikai Vasúthálózat növekvő szállítási igényeit. A típust 1915-ben gyártották, és a North British Locomotive Company készítette. Az új mozdony célja az volt, hogy nagyobb teljesítményt és hatékonyságot nyújtson a Dél-Afrikai Vasút számára, különös tekintettel a nehéz teher- és személyvonatok továbbítására.
Technikai jellemzők
A South African Class 14B gőzmozdony egy 4-8-2 tengelyelrendezésű gép, amely a „Mountain” típusú mozdonyok közé tartozik. Ez azt jelenti, hogy négy vezető tengelye, nyolc hajtótengelye és két futó tengelye van a hátoldalon. A gőzmeghajtású mozdonyok közé tartozik, amelyet szénnel fűtött kazán működtetett. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 70 km/h volt, amely ekkoriban rendkívül jónak számított.
Szolgálati történelem
A Class 14B mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, ahol különféle terhelési és közlekedési feladatokat láttak el. A mozdonyokat a Dél-Afrikai Államvasutak üzemeltette, és jelentős mértékben hozzájárultak az ország vasúthálózatának fejlődéséhez. A szolgálat évei alatt a mozdonyok időnként átalakításokon és karbantartásokon estek át, hogy megfeleljenek a korszak technológiai és gazdasági igényeinek. A mozdonyok fokozatosan kerültek kivonásra a forgalomból a 20. század közepére az elektromos és dízelmozdonyok elterjedésével.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy megőrzött példányai léteznének a South African Class 14B mozdonyoknak. Egyes mozdonyok azonban nosztalgikus vagy bemutató jellegű eseményeken felújított állapotban részt vehetnek.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 14B mozdonyok Dél-Afrika ipari kulturális örökségének részévé váltak. Modellvasúti körökben is népszerűek lehetnek, bár konkrét gyártók nem köthetőek hozzájuk. Ezek a mozdonyok jelentős szerepet játszottak abban, hogy Dél-Afrika vasúthálózata a 20. század első felében virágzott.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-8-2 |
Maximális sebesség | Kb. 70 km/h |
Gyártási év | 1915 |
Gyártó | North British Locomotive Company |
Hivatkozások
South African Class 14B 4-8-2 Wikipedia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google