South African Class 14B 4-8-2 gőzmozdony

A South African Class 14B 4-8-2 gőzmozdony hűen tükrözte a 20. század közepének mérnöki innovációit, amikor a dél-afrikai vasutakat erősítette megbízhatóságával és teljesítményével.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 14B 4-8-2 gőzmozdonyt a 20. század elején fejlesztették ki, hogy kielégítsék a Dél-Afrikai Vasúthálózat növekvő szállítási igényeit. A típust 1915-ben gyártották, és a North British Locomotive Company készítette. Az új mozdony célja az volt, hogy nagyobb teljesítményt és hatékonyságot nyújtson a Dél-Afrikai Vasút számára, különös tekintettel a nehéz teher- és személyvonatok továbbítására.

Technikai jellemzők

A South African Class 14B gőzmozdony egy 4-8-2 tengelyelrendezésű gép, amely a „Mountain” típusú mozdonyok közé tartozik. Ez azt jelenti, hogy négy vezető tengelye, nyolc hajtótengelye és két futó tengelye van a hátoldalon. A gőzmeghajtású mozdonyok közé tartozik, amelyet szénnel fűtött kazán működtetett. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 70 km/h volt, amely ekkoriban rendkívül jónak számított.

Szolgálati történelem

A Class 14B mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, ahol különféle terhelési és közlekedési feladatokat láttak el. A mozdonyokat a Dél-Afrikai Államvasutak üzemeltette, és jelentős mértékben hozzájárultak az ország vasúthálózatának fejlődéséhez. A szolgálat évei alatt a mozdonyok időnként átalakításokon és karbantartásokon estek át, hogy megfeleljenek a korszak technológiai és gazdasági igényeinek. A mozdonyok fokozatosan kerültek kivonásra a forgalomból a 20. század közepére az elektromos és dízelmozdonyok elterjedésével.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy megőrzött példányai léteznének a South African Class 14B mozdonyoknak. Egyes mozdonyok azonban nosztalgikus vagy bemutató jellegű eseményeken felújított állapotban részt vehetnek.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 14B mozdonyok Dél-Afrika ipari kulturális örökségének részévé váltak. Modellvasúti körökben is népszerűek lehetnek, bár konkrét gyártók nem köthetőek hozzájuk. Ezek a mozdonyok jelentős szerepet játszottak abban, hogy Dél-Afrika vasúthálózata a 20. század első felében virágzott.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-8-2
Maximális sebesség Kb. 70 km/h
Gyártási év 1915
Gyártó North British Locomotive Company

Hivatkozások

South African Class 14B 4-8-2 Wikipedia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google