Történeti háttér és gyártás
A South African Class 14C 4-8-2, 2nd batch gőzmozdony 1919-ben készült. A mozdonyok gyártását az észak-amerikai Baldwin Locomotive Works végezte az első világháború után, amikor Dél-Afrika vasúthálózatának kibővítésére volt szükség. Az ország vasúti rendszerének fejlesztése érdekében a South African Railways (SAR) rendelte meg ezt a típust.
A második gyártási széria részeként ezek a mozdonyok az ország különböző részein szolgáltak, a széles körű használati célok, mint például személy- és tehervonati szolgálatok teljesítése érdekében. Az első készlet után a második széria még több mozdonyt jelentett, hogy kielégítsék a növekvő szállítási igényeket.
Technikai jellemzők
A South African Class 14C mozdonyok tengelyelrendezése 4-8-2 volt, amelyet „Mountain” elrendezésnek is neveznek. Ez az elrendezés négy elülső vezető tengelyből, nyolc hajtótengelyből és két hátulsó vezető tengelyből állt. A mozdonyok gőzhajtásúak voltak, és jelentős teljesítménnyel rendelkeztek, alkalmasak voltak hosszú és nehéz vonatok vontatására.
A mozdonyok típusa 1-es típusú túlmelegítővel volt felszerelve, ami javította a hatékonyságukat. A kazánok nagy nyomásúak voltak, ami szintén hozzájárult a mozdonyok teljesítményéhez és hatékonyságához. A maximális sebességük elérte a 80 km/h-t, ami a korszakukban elfogadhatónak számított.
Szolgálati történelem
A South African Class 14C mozdonyokat széles körben használták Dél-Afrikában különböző személy- és tehervonati szolgálatokban. A mozdonyokat az ország számos vasútvonalán bevetették, és megbízhatóságuk miatt népszerűek voltak a vasúti alkalmazottak körében.
Szolgálatuk során számos mozdony átesett kisebb-nagyobb modernizációkon, hogy megfeleljenek a változó technológiai követelményeknek és a megnövekedett forgalommal járó kihívásoknak. A mozdonyok élettartama alatt többször is átépítették őket, hogy hosszabb ideig szolgálhassanak az ország vasúti hálózatában.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem ismert, hogy bármelyik South African Class 14C mozdony megmaradt volna múzeumi környezetben vagy működőképes állapotban. Az ilyen típusú gőzmozdonyok ritkán élik túl eredeti formájukban, mivel a technológia fejlődése miatt sokuk selejtezésre került vagy modernizálták őket más típusokra.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 14C mozdonyok a vasúti rajongók körében ismert típusnak számítanak, köszönhetően robusztus kialakításuknak és hosszú élettartamuknak. A gőzmozdonyok történelmileg fontos szerepet játszottak Dél-Afrika ipari fejlődésében, így nem meglepő, hogy különböző modellvasúti gyártók is megpróbálták reprodukálni őket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-8-2 |
Maximális sebesség | 80 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_14C_4-8-2,_2nd_batch
Képek
Források: Wikipédia, Google