Történeti háttér és gyártás
A South African Class 14C 4-8-2, 3rd batch gőzmozdonyt 1919-ben gyártották, hogy megfeleljen a Dél-afrikai vasutak növekvő igényeinek. A mozdonyt a North British Locomotive Company készítette, mely a vasúti járművek gyártásában elismert név volt. A South African Railways (SAR) számára rendelték, hogy bővítsék a szállítási kapacitást és javítsák a vonatok hatékonyságát a nehéz vonalon.
- Gyártó: North British Locomotive Company
- Gyártási év: 1919
- Megrendelő: South African Railways
Technikai jellemzők
A South African Class 14C 4-8-2 egy gőzmozdonyrendszerrel rendelkező jármű, melyet a 4-8-2 típusú tengelyelrendezés jellemez. A mozdonyt főként hegyi és nehéz területeken történő használatra tervezték, ahol erős teljesítményre volt szükség. Az ilyen típusú tengelyelrendezés stabilitást és hatékony hajtást biztosított, különösen a nehéz területű pályaszakaszokon.
- Teljesítmény: Magas, nehéz területhez optimalizálva
- Tengelyelrendezés: 4-8-2
Szolgálati történelem
A South African Class 14C mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában alkalmazták. A vasúti hálózat gerincét képezték a nehéz teher- és személyszállító vonatok számára, különösen a hegyvidéki területeken. Az ilyen típusú mozdonyok megbízhatóságuk és teljesítményük révén hosszú ideig voltak szolgálatban, és jelentős szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti forgalom lebonyolításában.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a South African Class 14C 4-8-2, 3rd batch mozdonyok közül bármelyik is megmaradt volna múzeumi kiállítás vagy nosztalgiavonat formájában.
Érdekességek és kulturális hatás
Mivel a South African Class 14C 4-8-2 gőzmozdony kifejezetten a dél-afrikai vasutak igényei szerint lett gyártva, így nem rendelkezik széles körű kulturális hatással vagy ismertséggel a vasúti modellezők körében, és nem jelent meg filmekben vagy könyvekben sem.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google