Történeti háttér és gyártás
A South African Class 14C 4-8-2, 4th batch gőzmozdony a Dél-afrikai Vasút számára készült, válaszul a növekvő személy- és teherszállítási igényekre az 1920-as évek elején. Ezek a mozdonyok az 1900-1929 közötti korszakhoz tartoznak, amikor a gőzmozdonyok fejlesztése és gyártása volt jellemző.
A 1922-ben gyártott 4th batch széria mozdonyait a Baldwin Locomotive Works építette. Ez a vállalat az Egyesült Államokban, Philadelphiában működött, és a világ egyik legnagyobb mozdonygyártójaként tartották számon. A Dél-afrikai Vasút (South African Railways) volt a fő megrendelőjük, keresve a lehetőséget a hatékonyabb és erősebb gőzmozdonyok alkalmazására a hosszú vonalakon.
Technikai jellemzők
A Class 14C 4-8-2 mozdonyok gőzüzeműek, amely a kor technikai követelményeinek megfelelően magas teljesítményt nyújtott. A 4-8-2 tengelyelrendezés kedvezett a stabilitásnak és a nagyobb sebességek elérésének.
- Tengelyelrendezés: 4-8-2
- Meghajtás: Gőz
A maximális sebesség és hatótávolság adatai nem állnak rendelkezésre, de a gőzmozdonyok általában a közlekedés fő vonalain üzemeltek, ahol időtálló teljesítményt nyújtottak.
Szolgálati történelem
A South African Class 14C 4-8-2 mozdonyokat széles körben használták Dél-Afrika fő vasúthálózatán, mind személy-, mind teherszállításra. A 4th batch széria különböző vonalakon alkalmazta, a stabilitás és a sebesség fenntartása érdekében. A mozdonyokat az 1920-as évek végétől egészen a gőzmozdonyok visszaszorulásáig szolgálatban tartották, modern dízelmozdonyok és elektromos motorvonatok váltották fel őket a későbbiekben.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A South African Class 14C 4-8-2 mozdonyok közül több is megőrzésre került, és néhány dél-afrikai múzeumban található, ahol történelmi jelentőségű gőzmozdonyokként tekinthetők meg a látogatók számára. Az ilyen mozdonyok hozzájárulnak a vasúttörténet bemutatásához és a múlt vasúti technológiáinak megőrzéséhez.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 14C mozdonyok, beleértve a 4th batch sorozatot is, megtestesítették a kor vasúti technológiájának csúcspontját Dél-Afrikában. A mozdonyok történelmi jelentőséggel bírnak, és modellezők, vasútrajongók körében is nagy népszerűségnek örvendenek. A modellek különféle méretarányokban elérhetők, és sok gyűjtő kincsvadászként keresi őket gyűjteményéhez.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-8-2 |
Hivatkozások
Részletek a South African Class 14C 4-8-2, 4th batch gőzmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google