South African Class 15C 4-8-2 gőzmozdony

A South African Class 15C 4-8-2 gőzmozdony a dél-afrikai vasúttörténelem egyik ikonikus szereplője, amely a 20. század közepén hódította meg a síneket, lenyűgözve az utasokat és a mérnököket egyaránt.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 15C 4-8-2 gőzmozdonyt a dél-afrikai vasúti közlekedés igényei hívták életre az 1920-as években. A növekvő teher- és személyforgalom szükségessé tette a létező mozdonyflotta fejlesztését, így az új mozdonytípus megrendelése mellett döntöttek. A mozdonyokat a Robert Stephenson and Company készítette 1925-ben. A gyártási folyamat során a mozdonyok speciálisan a dél-afrikai vasúthálózat karakterisztikájához igazodtak, különös figyelmet fordítva a nehéz terepek kezelésére.

  • Gyártási időszak: 1925
  • Gyártó vállalat: Robert Stephenson and Company
  • Példányszám: Nem található pontos adat

Technikai jellemzők

A South African Class 15C mozdonyok gőzmeghajtásúak, kialakításukat a 4-8-2 tengelyelrendezés jellemzi, amelyet gyakran „Mountain” típusnak is neveznek. Ez az elrendezés lehetővé tette a mozdonyok számára, hogy hatékonyan kezeljék a nehezebb terepviszonyokat és a hosszabb vonatokat.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 4-8-2
  • Maximális sebesség: Nincs pontos adat
  • Méretek: Nincs pontos adat
  • Futómű: Egyedi tervezés a hegyi pályákhoz

Szolgálati történelem

A South African Class 15C mozdonyokat elsősorban a South African Railways (SAR) használta különböző teher- és személyszállítási feladatokra. Az évek során bizonyították megbízhatóságukat, és jelentős mértékben hozzájárultak a dél-afrikai vasúti közlekedés fejlődéséhez. A mozdonyok hosszú időn keresztül szolgálatban álltak, majd fokozatosan kivonták őket a forgalomból, amint a modern dízel- és elektromos mozdonyok átvették a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs adat arról, hogy a South African Class 15C mozdonyok közül bármelyik megőrzésre került volna múzeumi vagy nosztalgiai célokra. Az ilyen típusú mozdonyok azonban gyakran jelentős történelmi és műszaki jelentőséggel bírnak, így előfordulhat, hogy bizonyos példányok vagy alkatrészek fennmaradtak.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 15C 4-8-2 mozdonyok a maguk idejében technikai úttörőnek számítottak a dél-afrikai vasutakon. A mozdonyok az idő során különböző köznyelvi elnevezéseket kaphattak, bár ezekről pontos információk nem állnak rendelkezésre. Modellvasúti szempontból is népszerűek lehettek, de erről nincs hivatalos adat.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Részletes információk a South African Class 15C 4-8-2 mozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google