Történeti háttér és gyártás
A South African Class 17 4-8-0TT gőzmozdonyt 1926-ban gyártották, hogy megfeleljen a dél-afrikai vasúti szolgáltatások igényeinek. A mozdonyt a dél-afrikai államvasutak rendelte meg, kifejezetten a nehéz terhelésű vonatok vontatására. A mozdonyokat az angolországi North British Locomotive Company készítette, Glasgow-ban. A megrendelt példányok száma összesen 21 volt.
Technikai jellemzők
A South African Class 17 4-8-0TT gőzmozdony egy átgondolt tengelyelrendezéssel, 4-8-0 konfigurációval rendelkezik, ami négy vezető és nyolc hajtott tengelyt jelent. Ez a konfiguráció nagyobb stabilitást és nagyobb terhelhetőséget biztosít. A mozdony gőzhajtású, ami a kor technológiai színvonalának megfelelően a legkorszerűbb megoldás volt.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-8-0
- Maximális sebesség: Nem elérhető
- Teljesítmény: Nem elérhető
Szolgálati történelem
A South African Class 17 4-8-0TT mozdonyok elsősorban Dél-Afrikában szolgáltak, ahol a nehéz terhelésű tehervonatok húzására használták őket. Megbízhatóságuk és teljesítményük miatt népszerű választás voltak a dél-afrikai vasutak körében, különösen a hegyvidéki területeken, ahol a mozdonyok ereje és a megfelelő tengelyelrendezésük nagy előnyt jelentett. A szolgálati időszakuk végül az 1940-es években zárult le, amikor újabb típusok kezdték felváltani őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a South African Class 17 4-8-0TT gőzmozdonyból nem maradtak fenn megőrzött példányok, és nincs információ arról, hogy bármelyik is múzeumban lenne kiállítva. Ahogy a technológia fejlődött, ezek a mozdonyok fokozatosan kikerültek a forgalomból, és helyükbe modernebb típusok léptek.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 17 4-8-0TT gőzmozdonyok bár nem váltak ikonikus jelképekké, mégis fontos szerepet játszottak a dél-afrikai vasúti hálózat fejlődésében. Modellvasúti változatok nem ismertek, és kulturális szempontból nem hagytak mélyebb nyomot, de a vasúti szakértők és rajongók körében mégis nagyra értékelik őket teljesítményük és megbízhatóságuk miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1926 |
Tengelyelrendezés | 4-8-0 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_17_4-8-0TT
Képek
Források: Wikipédia, Google