Történeti háttér és gyártás
A South African Class 22E elektromos mozdonyok a dél-afrikai vasutak számára készültek, különösen a Transnet Freight Rail igényeire szabva. Ezeket a mozdonyokat azzal a céllal fejlesztették ki, hogy javítsák az ország vasúti hálózatának hatékonyságát és kapacitását. A gyártást a dél-afrikai állami Transnet vállalat irányította, a mozdonyok jelentős részét pedig a CSR Zhuzhou Electric Locomotive Company, egy kínai cég, készítette.
A gyártás 2015-ben kezdődött. A mozdonyok a South African Class 20E sorozat továbbfejlesztett változataként készültek. Összesen 44 példány készült ebből a típusból, amelyek mindegyikét a Transnet Freight Rail használja.
Technikai jellemzők
A South African Class 22E mozdonyok elektromos meghajtással rendelkeznek, magas szintű technológiai felszereltségük révén kiemelkedő teljesítményre képesek. A mozdonyok 25 kV váltóáramot használnak, amelyet a 50 Hz frekvenciájú felsővezetékből nyernek. A mozdonyok teljesítménye 3 000 kW, ami lehetővé teszi számukra, hogy hatékonyan vontassanak nehéz tehervonatokat is.
- Hajtás: Elektromos
- Maximális sebesség: 100 km/h
- Tengelyelrendezés: Co-Co
- Hossz: 22 000 mm
- Futómű: Forgóvázas
- Fékrendszer: Elektrodinamikus és pneumatikus fékek
Szolgálati történelem
A South African Class 22E mozdonyokat főként a dél-afrikai vasúthálózaton használják, különösen tehervonatok vontatására. A Transnet Freight Rail üzemelteti őket, ahol kulcsfontosságú szerepet játszanak az ország ipari és bányászati ágazatának kiszolgálásában. Az első mozdonyok 2015-ben álltak szolgálatba, azóta folyamatosan részt vesznek a forgalomban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a South African Class 22E mozdonyok közül bármelyik múzeumba került volna, vagy hogy megőrzésre szánták volna őket. Mivel viszonylag újak, a legtöbb mozdony aktív szolgálatban van.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 22E mozdonyok a legkorszerűbb technológiával felszerelt járművek közé tartoznak, a kínai CSR Zhuzhou Electric Locomotive Company hozzájárulásával készültek. Ezek a mozdonyok példázzák a nemzetközi együttműködés eredményeit a vasúti technológia terén, és fontos szereplők Dél-Afrika ipari forradalmában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |
Gyártási év | 2015 |
Példányszám | 44 |
Teljesítmény | 3 000 kW |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Hossz | 22 000 mm |