South African Class 33-400 dízelmozdony

A South African Class 33-400 dízelmozdony a dél-afrikai vasúti hálózat fontos szereplője, amely tartósságával és sokoldalúságával hozzájárult az ország vasúti áruszállításának fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 33-400 egy dízelmozdony, amelyet az 1960-as évek végén fejlesztettek ki a South African Railways (SAR) számára. A mozdonysorozat az amerikai General Electric cég gyártmánya volt, 1968-ban kezdték meg a gyártását, és a társaság Marynville-i üzemében készült.

Ez a típus az amerikai U20C modell dél-afrikai változata volt, amely az ország bővülő vasúti hálózatának igényeit hivatott kielégíteni. A mozdonyokat főként tehervonatok húzására tervezték, mivel nagy teljesítményükkel és megbízhatóságukkal kiemelkedőek voltak az adott kor technológiájában.

Technikai jellemzők

A South African Class 33-400 dízelmozdony számos technikai sajátossággal rendelkezett, amelyek a kor igényeinek megfelelően alakultak ki.

Meghajtórendszer: Dízel-elektromos
Teljesítmény: 1490 kW (2000 lóerő)
Tengelyelrendezés: C-C
Maximális sebesség: 100 km/h
Méretek: Nagyjából 17 méter hosszú
Tömeg: Körülbelül 96 tonna
Üzemanyag-kapacitás: 6000 liter
Futómű: Háromtengelyes forgóvázak
Fékrendszer: Légfékek

Szolgálati történelem

A South African Class 33-400 dízelmozdonyokat főként tehervonatok húzására használták, de gyakran előfordultak utasszállító vonatok élén is. A mozdonyok tartósan szolgáltak Dél-Afrikában, ahol a nehéz körülmények között is megbízhatóan működtek.

Ezeket a mozdonyokat a dél-afrikai vasúti hálózat különböző szakaszain használták, ahol kemény terepen és hosszú vonalakon kellett helytállniuk. A gazdasági változások és a vasúti technológia fejlődése azonban idővel háttérbe szorította őket, sok példányuk pedig az 1990-es évek során került kivonásra vagy tartalékállományba.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az információk alapján nincs széles körű adat arról, hogy megmaradt volna bármelyik South African Class 33-400 mozdony múzeumokban, vagy részt vennének nosztalgikus vonatforgalomban. Az ilyen mozdonyok jellemzően a vasúti flottákban maradtak, amíg lehetséges volt a gazdaságos üzemeltetésük.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 33-400 mozdonyok a maguk idejében jelentős technológiai újításnak számítottak. A dízel-elektromos meghajtású gépek a gőzmozdonyokat váltották fel, így új korszakot nyitva Dél-Afrika vasúti történetében.

A mozdonyokhoz kapcsolódó érdekesség, hogy a General Electric által gyártott típusok világszerte elterjedtek, így hozzájárultak a cég hírnevének növeléséhez a vasúttechnológia terén.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

South African Class 33-400 – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google