Történeti háttér és gyártás
A South African Class 38-000 dízelmozdonyokat a dél-afrikai vasúti közlekedés fejlesztésére tervezték. A mozdonyokat a dél-afrikai vasúttársaság, a Spoornet gyártotta 1992-ben. A fejlesztés célja a hatékonyság növelése volt a teher- és személyszállítás terén. Összességében 101 példány készült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
Ezek a mozdonyok dízel-elektromos meghajtásúak, ami azt jelenti, hogy egy dízelmotor generátora által termelt áram hajtja meg az elektromotorokat. A Class 38-000 mozdonyok Bo-Bo tengelyelrendezéssel készültek, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváza két-két hajtott tengellyel rendelkezik. A mozdonyok maximális sebessége 100 km/h. Hosszuk 17,152 méter, és elsődlegesen tehervonatok vontatására használták őket.
Szolgálati történelem
A Class 38-000 mozdonyok elsődlegesen Dél-Afrikában szolgáltak. Kiemelkedő szerepet játszottak a tehervonatok vontatásában, különösen a nagyobb távolságokat áthidaló szállítmányok esetében. Az évek során megbízhatóságuk és az alacsony karbantartási igényük miatt kedvelt típusnak számítottak. Kivonásukról vagy selejtezésükről nincs pontos adat.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármely példa megőrzésre került-e múzeumi vagy nosztalgikus célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 38-000 mozdonyok a dél-afrikai vasúttörténelem fontos részét képezik. Bár modellezési szempontból nem annyira elterjedtek, a vasúti rajongók közössége ismeri és értékeli őket. A mozdony becenévvel nem rendelkezik, és filmekben vagy könyvekben sem vált kiemelkedően ismertté.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Gyártási év | 1992 |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Hossz | 17,152 méter |