Történeti háttér és gyártás
A South African Class 39-000 dízelmozdony a dél-afrikai vasúti közlekedés fontos alkotóeleme. Ennek a mozdonytípusnak a fejlesztése elsősorban az 1990-es évek végén bekövetkezett technológiai és logisztikai igények miatt vált szükségessé. A mozdonyokat a dél-afrikai Transnet Freight Rail rendelte, hogy korszerűsítse és növelje flottájának hatékonyságát.
A Class 39-000 dízelmozdonyokat a dél-afrikai Union Carriage & Wagon (UCW) gyártotta, a General Electric (GE) tervei alapján. A gyártás 2006-ban kezdődött, és összesen 100 darab készült el belőlük.
Technikai jellemzők
A Class 39-000 mozdony dízel-elektromos meghajtással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy a dízelmotor elektromos generátort hajt, amely villamos energiát termel a hajtómotorok számára. Ez a meghajtás biztosítja a mozdony nagy teljesítményét és hatékonyságát.
– Teljesítmény: Képes akár 2460 kW (3300 lóerő) teljesítmény leadására.
– Tengelyelrendezés: Co-Co, ami azt jelenti, hogy minden tengely hajtott, így jobb vonóerőt biztosít.
– Maximális sebesség: Elérheti a 100 km/h sebességet.
– Hossz: 18,5 méter.
– Futómű: A modern tervezésű futóművek biztosítják a zavartalan működést különböző pályaviszonyok között.
– Fékrendszer: Légrendszerű fékekkel szerelték fel a mozdonyt, melyek különösen hatékonyak a nagy terhelésű szállítás során.
Szolgálati történelem
A South African Class 39-000 mozdonyokat elsősorban teherszállításra alkalmazzák Dél-Afrikában. Az ország kihívásos domborzati viszonyaihoz igazították a mozdonyok tervezését, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a belföldi árufuvarozási igényeket. Az üzemeltetési tapasztalatok szerint a mozdonyok megbízhatóak és hatékonyak, különösen a hosszú távú fuvarozásban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az információk alapján jelenleg nincs tudomásunk arról, hogy bármely South African Class 39-000 mozdony múzeumban vagy nosztalgiajáratokban szerepelne.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class 39-000 mozdonyok nemcsak műszaki szempontból jelentősek. A dél-afrikai vasúti kultúrában, a modellező közösségek között is népszerűek. Számos modellgyártó készítette el a mozdony méretarányos mását, ami a rajongók körében kedvelt darab lett.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |
Teljesítmény | 2460 kW (3300 lóerő) |
Tengelyelrendezés | Co-Co |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Hossz | 18,5 méter |
Fékrendszer | Légrendszerű fékek |