South African Class 39-200 dízelmozdony

A South African Class 39-200 dízelmozdony a dél-afrikai vasúthálózat megbízható háttere, ahol erőteljes vontatóképessége és gazdaságos üzemeltetése révén a teherszállítás kulcsfontosságú szereplőjévé vált.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 39-200 dízelmozdony egy fontos fejlesztés része volt a dél-afrikai vasúti közlekedés modernizálásának keretében 2009-ben. Az EMD (Electro-Motive Diesel) által gyártott mozdonyokat a dél-afrikai Transnet megrendelésére készítették, hogy pótolják és bővítsék a meglévő dízeles mozdonyflottát. A típus az EMD GT26 közös konstrukciókra alapozva készült, a helyi igényekhez igazítva. Ebből a típusból 100 darabot gyártottak.

Technikai jellemzők

A Class 39-200 dízelmozdony dízel-elektromos hajtásrendszerrel működik. Ez azt jelenti, hogy a dízelmotor által termelt energiát generátorok alakítják át elektromos energiává, amely aztán a kerekek meghajtására szolgáló motorokat táplálja. A mozdony maximális teljesítménye körülbelül 3000 lóerő, ami lehetővé teszi, hogy nagyobb teherszállítást is képes legyen húzni. A tengelyelrendezése Co-Co, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváz három tengelyes. A mozdony maximális sebessége 100 km/h körül van.

  • Hossza: Kb. 18 méter
  • Magassága: Kb. 4,1 méter
  • Tengelytáv: 3,9 méter (a tengelyek között)

Szolgálati történelem

A South African Class 39-200 mozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták a Transnet Freight Rail alá tartozó vonalakon. Ezek a mozdonyok gyakran nehéz teherszállítási feladatokban vettek részt, beleértve a bányákból származó ásványi anyagok szállítását. A szolgálatuk során megbízható teljesítményükről voltak ismeretesek, és jelentős szerepet játszottak Dél-Afrika gazdasági szállítási igényeinek kielégítésében.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class 39-200 mozdonyok közül került-e múzeumba bármelyik példány. Ezek a mozdonyok még mindig aktív szolgálatban állnak, ezért nem valószínű, hogy a közeljövőben múzeumi kiállítási tárgyakká válnának.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 39-200 mozdonyok nem rendelkeznek széles körben ismert becenevekkel vagy köznyelvi elnevezésekkel. Azonban a modellvasúti rajongók körében modellként is előfordulhatnak, hiszen a modern dízelmozdonyok kedvelt témát jelentenek a vasútmodellezők számára. A dél-afrikai vasutak iránt érdeklődők között is elismertségnek örvendenek, hiszen a helyi ipari és kereskedelmi szektorok fontos elemei.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Gyártási év 2009
Gyártó Electro-Motive Diesel (EMD)
Példányszám 100 darab
Maximális teljesítmény 3000 lóerő
Tengelyelrendezés Co-Co
Maximális sebesség 100 km/h

Hivatkozások

South African Class 39-200 a Wikipédián