Történeti háttér és gyártás
A South African Class 4A 4-8-2 gőzmozdony 1913-ban készült a dél-afrikai vasúti hálózat igényeinek kielégítésére. A mozdonyokat Első Brit Kormánybizottság rendelte meg, amely a vasúti közlekedés hatékonyságának növelését célozta meg. A Class 4A-t különösen a nehéz vonatok vontatási kapacitásának növelésére tervezték. A gyártója a Baldwin Locomotive Works volt, amely az Egyesült Államokban, Philadelphiában található. A mozdonyok gyártási időszaka rövid volt, csupán 1913-ban készült el a sorozat, amely összesen 15 darab mozdonyt foglalt magában.
Technikai jellemzők
A South African Class 4A 4-8-2 gőzmozdony fő hajtásrendszere a gőzhajtás volt. A mozdony tengelyelrendezése 4-8-2, amely a következő jelentéssel bír: négy vezető tengely, nyolc hajtott tengely és két utótengely. Ez a konfiguráció lehetővé tette a mozdony számára, hogy nagy terheléseket kezeljen. A maximális sebesség, hatótávolság és egyéb specifikus műszaki adatok nem állnak rendelkezésre, de a Class 4A alkalmassá vált a Dél-Afrikai középhegységi pályákon történő vontatásra. A mozdonyok hosszát, magasságát és további részleteit illetően a forrás nem közöl adatokat.
Szolgálati történelem
A South African Class 4A 4-8-2 gőzmozdonyokat elsősorban a Dél-Afrikai Vasút (South African Railways) vonalain alkalmazták. A mozdonyok különösen jól szerepeltek a nehéz tehervonatok vontatásában a hegyes-völgyes afrikai tájakon. Szolgálati idejük a korai 20. század eleji időszakra tehető. Az üzemeltetési idő alatt jelentős átépítések vagy modernizációk nem történtek. A mozdonyokat később, a technológia fejlődésével párhuzamosan, fokozatosan vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A South African Class 4A 4-8-2 mozdonyokból nem ismeretes megőrzött példány. A források nem jelzik, hogy bármelyik példány múzeumban lenne kiállítva vagy nosztalgiavonatokban közlekedne.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 4A 4-8-2 gőzmozdonyok a Dél-Afrikai vasúttörténelem egyik speciális időszakának képviselői voltak. Bár közvetlen kulturális hatásukról vagy filmekben, könyvekben való szereplésükről nincsenek információk, a vasúti modellek kedvelői körében ismeretlenek. A mozdonyokhoz kapcsolódó becenevek vagy köznyelvi elnevezések nem állnak rendelkezésre.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google