Történeti háttér és gyártás
A South African Class 5B 4-6-2 gőzmozdonyt 1904-ben gyártották, hogy kielégítse a Dél-Afrikai Vasúthálózat egyre növekvő igényeit. A mozdonyokat a brit North British Locomotive Company készítette. Az egyre bővülő vasúthálózat hatékonyabb és nagyobb teljesítményű mozdonyokat követelt, amelyeket az új típus megpróbált kielégíteni.
Technikai jellemzők
A South African Class 5B egy gőzmeghajtású mozdony volt, amely a 4-6-2-es tengelyelrendezést alkalmazta. Ez azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtó, és kettő utánfutó kerékpárral rendelkezett. A mozdonyokat nagy sebességű utasszállító vonatok vontatására tervezték, és kifejezetten hosszútávú közlekedésre optimalizálták.
Szolgálati történelem
A South African Class 5B 4-6-2 mozdonyokat főként Dél-Afrikában használták a hosszútávú személyszállító vonatok húzására. A mozdonyok szolgálatuk során jelentős mértékben hozzájárultak a régió közlekedési infrastruktúrájának fejlődéséhez. Idővel azonban a technológia előrehaladtával más, korszerűbb mozdonyok váltották fel őket, így fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A South African Class 5B 4-6-2 gőzmozdonyok közül néhány példány megmaradt, és jelenleg múzeumokban láthatók. Ezen mozdonyok közül néhányat nosztalgia események keretében is üzemeltetnek, hogy a látogatók megismerhessék a gőzmozdonyok történelmét és a vasúti közlekedés hajnalát.
Érdekességek és kulturális hatás
A South African Class 5B 4-6-2 mozdonyok a vasúttörténet rajongói között nagy népszerűségnek örvendenek. A modellvasúti piacon is elérhetők különböző méretarányokban, így a gyűjtők és a vasúti modellezők körében is kedvelt darabbá váltak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_5B_4-6-2
Képek
Források: Wikipédia, Google